bit voor haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: bit voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:11

Een strenger bit gaat waarschijnlijk even helpen, maar ook daar zal hij op den duur doorheen gaan lopen.
In elk geval niet alleen naar buiten gaan zolang het probleem niet is opgelost.
Les nemen en voorlopig met z'n tweetjes naar buiten. dan af en toe eens op kop gaan rijden en dat langzaam uit bouwen.
Een paard kan in elk geval niet denken... ik ga vandaag maar eens heel vervelend doen en er vandoor.... zo werkt het niet bij een paard.
Natuurlijk kan een paard wel eens zijn of haar dag niet hebben en vervelender zijn dan normaal.
Heb je b.v een merrie, dan kan de hengstigheid een heel ander paard geven dan de andere 3 weken.
Zo kan elk paard net even zijn of haar dag niet hebben en /of er is iets gebeurd die week/dag waardoor ze van slag af zijn.

Deirdre2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:50

Hey,

Ik rijd mijn haflinger met een normaak trensje, maar vaak wordt ze ook een tijd te sterk en wil ze niet werken, dan doe ik er een tijdje ene pessoa in om even streng te zijn en dan ga ik weer over op een normaal bitje.
Tijdens bosritten rijdt ik juist bitloos, omdat ze anders nog wel wil crossen, maar met biltloos, luistert ze erg goed, misschien omdat ze dat prettiger vind. Voor dressuur rijden o.i.d. is het niet erg fijn..