Een hele collectie of back-to-basics?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Re: Een hele collectie of back-to-basics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:53

Nooit aan setje's gedaan. Besteed dat geld liever aan een prive les :j
Ieder paard heeft hier wel z'n eigen passende zadel/hoofdstel.
Dekens wil ik nog wel eens onderling wisselen maar ieder paard krijgt dat wat die nodig heeft (vliegendek/regendek)

Verder het aantal dekje's valt mee. En ik rij ze helemaal af voordat ik wat nieuws koop. Anky dekje's vind ik echt niet fijn liggen,liever heb ik br of hh.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:58

Ik heb helemaal geen dekjes in gebruik! Op de ene rijd ik met een westernpad, die ook al gauw 15 jaar oud is en in prima staat, en op pony nr. 2 op een Ghostzadel en daar hoort geen sjabrak/dekje/pad onder.. Ik heb er wel een stuk of 3... Meestal uitgeleend aan vriendinnen op stal.
Elke pony heeft 1 hoofdstel en 1 passend zadel. Ik heb wel meerdere zadels, ook uitgeleend aan diezelfde vriendinnen!

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:05

ik had / heb voor mijn C-pony een stuk of 12 dekjes denk ik, maar ik gebruikte bijna alleen maar een Rode anky pad, want die vond ik het mooiste haha :') voor mijn nieuwe pony heb ik het geluk dat het ankydekje op hem beter past als op mijn C-pony, en ik heb een keer een rood dekje gewonnen en die staat hem ook heel leuk ! en ik had er nog een bruin dekje bij gekregen toen ik hem kocht, ik ben van plan om voor het springen helemaal bruin te gaan, (heb een bruin mexicaans hoofdstel en bruin springzadel en bruin borsttuig), dus dat staat leuk :j maarja als ik mocht kiezen weet ik nog wel wat leuke dekjes die ik wil kopen, maar voor nu heb ik er genoeg !

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:17

Ik heb zo vreselijk veel dekjes.. Heb echt een tic gehad om ze alsmaar te kopen. Nu al jaren niets meer gekocht!!!

Naast de dekjes heb ik 10 ankypads en 3 Eurostar. Deze blijven echt heel gaaf en mooi, na een wasbeurt zijn ze nog steeds dik maar dan lekker fris.
Ik merk dat mijn 2 Scapa dekjes ondanks veel minder gebruik, wel echt minder mooi, dunner en sneller versleten raken. Hoewel ze er nog heel gaaf uitzien hoor, maar die Anky's blijven echt zo goed als nieuw.

Rijd bijna niet meer met andere HH dekjes waar ik er ook heel veel van heb.
En ik heb 2 paarden dus mn pads worden echt veeel gebruikt :) Ben er heel tevreden over!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:46

Sinds mijn nieuwe zadel, heb ik nog 4 dekjes in gebruik. Dikke pads passen er niet onder en lopen onder het zadel vandaan. En lekker basic kleuren die overal bij passen ideaal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:35

Setjes doe ik ook niet aan.
Ik heb 4 dekjes waar ik mee kan rijden. Door een gevoelige huid van mijn haflinger ben ik gebonden aan Harry's Horse en dat beperkt de keuze al enorm. :D
Er zijn er 3 grijs (1 met rood, 1 met groen en 1 met geel) en 1 is er bruin.
Verder heb ik nog een zwarte en een creme die ik voor wedstrijden gebruik.
Geen bandages en peeskappen zijn gewoon zwart.
Rijbroeken zijn ook zwart of grijs (en 1 bruine), dus in die zin zijn het wel weer setjes :))

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:09

Mijn zadel past het beste met een schapenvacht sjabrak, daar is het ook op afgesteld (wow-zadel).
Heb 2 naturelkleurige (1 gebruiken, 1 schoon in de kast) en een witte voor de wedstrijden, allen van HH.
Qua kleding heb ik wel setjes, vaak in combinatie wat met bruin/beige, staat mooi bij het schapenvacht, verder is m'n paard en tuig geheel zwart. Heb wel 4 kleuren peesbeschermers welke matchen bij m'n kleding hihihi.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:43

Back to basic is bijna onmogelijk. Ik ben op zoek naar een eenkleurig dekje, pffffff. Wat moeilijk is dat. Of er zitten sierkoorden op of een bies in een andere kleur. Oja het moet wel pasvorm hebben (schoft).
Ik heb hier 1 wit en 1 zwart dekje en dat is prima.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:20

HippoLogic schreef:
Back to basic is bijna onmogelijk. Ik ben op zoek naar een eenkleurig dekje, pffffff. Wat moeilijk is dat. Of er zitten sierkoorden op of een bies in een andere kleur. Oja het moet wel pasvorm hebben (schoft).

Ik heb pas een supermooi dekje van global gekocht, voor nog geen 20 euro
1 kleur en zonder biesje of sierkoord, gewoon heerlijk simpel dekje en mooie vorm ook :j

Grijs, goed te combineren bij mijn rijbroeken en rij jas die ook grijs zijn O:) :))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:02

HippoLogic schreef:

De hypo winkel hier vlakbij heeft simpele 1 kleurige dekjes :j
Kosten rond de €15 geloof ik.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:13

@Silence: Dat is precies wat ik bedoel (heb even oline in de catalogus gekeken)
@Wendy: Dekjes van Global kon ik online niet vinden, maar als ik eens in een nwe ruitersportzaak ga zal ik er zeker naar zoeken. Bedankt.

On topic: ik heb niets met setjes, maar wil wel al mijn harnachement passend hebben, bruin met messing.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:07

Ik had hem bij Hyporama vandaan :))

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:10

Voor mijn eerste pony had ik maar 3 dekjes, was er toen niet zo heel erg geïnteresseerd in.
Nu heb ik wel wat meer dekjes (had er nog veel meer maar verkocht), voornamelijk van Eurostar.
Setjes doe ik dan weer niet aan, ik heb gewoon zwarte peesbeschermers en bandages vind ik toch te lastig om elke keer om te doen. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:14

ik heb ook maar een aantal dekjes, stuk of 7 voor 2 paarden. Gewoon merkloze, hh en br dekjes. Heeel af en toe koop/krijg ik een nieuwe.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:18

Ik heb er 2, en ook alleen maar omdat ik die 2e er laatst bij gewonnen heb. Nu vind ik 2 ook eigenlijk wel praktisch (1 in de was en de ander erop) maar ik denk er ook nog lang niet aan om nieuwen te kopen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:19

Ik ben een beetje teruggekomen op mijn hele dekjes/setjes gekte na de verkoop van mijn pony. Heel veel dingen raakte ik gewoon moeilijk kwijt en als ik ze verkocht, verloor ik er vaak zoveel op dat het niet leuk meer was :+

Voor mijn huidige paard heb ik dan ook 4 dekjes die ik het meest gebruik, heb er net weer eentje verkocht. Ik vind mooie spulletjes leuk, maar ik hoef niet meer zo idioot veel dekjes te hebben in alle mogelijke kleuren :))

Paardendekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:34

Ik ga mee met elke mode, zelf draag je ook niet elke dag hetzelfde ;)...
Misschien wel door mijn "verslaving" kwam ik op het idee om de webshop paardendekje.nl te starten.

Maar ben ook wel benieuwd wat jullie favoriete merken dan zijn? Zeker bij degenen die alleen maar "basics" gebruiken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:53

Harry's horse! En met name de voorjaarscollecties :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:05

hier heeft ieder paard zn eigen hoofdstel, zweetdeken, regendeken en staldeken. kwa dekjes heb ik voor 3 paarden die wat doen :P 7 dekjes, allemaal heule simpele

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:24

Paardendekje schreef:
Ik ga mee met elke mode, zelf draag je ook niet elke dag hetzelfde ;)...
Misschien wel door mijn "verslaving" kwam ik op het idee om de webshop paardendekje.nl te starten.

Maar ben ook wel benieuwd wat jullie favoriete merken dan zijn? Zeker bij degenen die alleen maar "basics" gebruiken.

Favoriet merk dekje: Imperial Riding. Goede kwaliteit en goede pasvorm.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:42

0 sjabrakjes.. back to basic. Ik zit nooit met het probleem dat het sjabrakje niet bij mijn outfit past ;) Wel rij ik met een flubber. Maar dat is meer voor mijn gevoel..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:45

Eskadron Cotton is wel 1 van mijn favorieten :))
Mooie pasvorm en kleuren blijven ook mooi na veel wassen.

Wat moet ik me voorstellen bij een flubber?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:51

Basic please!
'Sobere' kleuren, grijs, zwart etc. Af en toe een knal kleurtje is leuk, maar geen teksten/strepen.
Ook geen bandages in dezelfde kleur. Kleding ook ba is met een leuke polo.
Less is more.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:06

Wendy1978 schreef:
Eskadron Cotton is wel 1 van mijn favorieten :))
Mooie pasvorm en kleuren blijven ook mooi na veel wassen.

Wat moet ik me voorstellen bij een flubber?

Dit is een flubber:
http://www.proximedia.com/catalogue/photos/557778_a.jpg
Eigenlijk gewoon een gelpad. Er staat antislip bij maar na een paar keer gebruiken word het matje gladder en werkt hij niet meer als antislip (en zo vind ik hem het fijnst)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:11

Die flubber heb ik dus ook, ideaal ding +:)+ Bij mij werkt hij ook als hij niet meer zo plakt nogsteeds anti slip, gelukkig.