Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Meganyr, een equiflex (= western toch?) is sowieso altijd pas ergens in de 60 cm? Zoveel ruimte heb ik bij lange na niet.
Sizzle, probleem is, rondgeribt, extreem kort (ruimte in cm's weet ik niet uit m'n hoofd maar een 17" is te lang), overbouwd en breed.![]()
Massimo en zaldi zijn voor mij beiden voorlopig geen optie, omdat ze niet verstelbaar zijn in breedte. Ik durf daar niet aan, gezien poown 2 maten groeit in de zomer.
_Nelleke_ schreef:Pillow, wat wilde je precies met je post bereiken?
MarimaCarona schreef:massimo is wel degelijk in breedte verstelbaar en je heb ook een uitvoering met franse kussens. mijn haf kan geen 18 inch hebben, heb nu een zit van 18inch en kussen van 17,5 inch
rina schreef:MarimaCarona schreef:massimo is wel degelijk in breedte verstelbaar en je heb ook een uitvoering met franse kussens. mijn haf kan geen 18 inch hebben, heb nu een zit van 18inch en kussen van 17,5 inch
Zover ik weet is die wel verstelbaar maar en maar minimaal (1 maat breder en 1 maat smaller) en kan je dat verstellen niet zelf doen.
De Maxima en Quantum zijn traploos van maat 1 tot 5 verstelbaar (en dat zijn echt wel een paar boommaten) en je kan het zelf zonder enig ombouwen of wat dan ook doen, met een imbussleutel![]()
Ik heb naar de Massimo gekeken, maar omdat ik een zadel voor meerdere paarden moest hebben, die van smal tot extra breed gingen, kwam ik met een Massimo niet weg. Voor mij is het dus een Deuber (Maxima) geworden, die kan ik zelf zonder enige moeite op elk paard aanpassen. De mijne is er nog niet, we wachten nog, maar een vriendin van me heeft ook een Maxima genomen en met die heb ik al gereden.
2005 schreef:Weet je wat voor onderdelen er in je wow zitten? Het klinkt alsof je wow totaal verkeerd is aangemeten.
Kijk uit met een kort zadel met grotere zitting. Bij een overbouwd paard kan de druk achterin het zadel veel te groot worden.
Startrekk dressuur is een fijn zadel, alleen nog 48 cm lang in 17.5 inch. De kortere versie is nog wel iets korter. Hoeveel centimeter ruimte heb je? Daarnaast vraag ik me af of de breedste 'voorboom' breed genoeg gaat zijn als jouw paard echt zo rondgeribt is als jij zegt.
_Nelleke_ schreef:Marianne, ik heb regelmatig verschillende wow-zadelmakers erbij gehad. Echter heeft nu een niet-wowzadelmaker het zadel meegenomen en uit elkaar gehaald. De harde kern past al niet op 'm (dus de daadwerkelijke flat-Y-bar). Is veel te vlak. Daarnaast is de singelstootbevestiging ook niet goed en de vulling ongelijk. (En dan echt extreem ongelijk, ik praat niet over 1 pufje lucht.) Wat er verder mis is weet ik niet, zadelmaker komt donderdag weer en gaat het me uitleggen. Ze heeft wel aangegeven dat dit zadel nu met geen enkele mogelijkheid passend te krijgen is op poown, en dat ligt niet alleen aan een kopijzer smaller of breder, heb begrepen dat dit echt nooit passend geweest is, ook niet toen het werd aangepast.
De kent&masters heb ik zelf op de gok gekocht om er vervolgens een zadelmaker naar te laten kijken. Dus die koop is m'n eigen 'schuld'.