Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

De zadelmaker zei dat je het nooit helemaal correct kan opvullen, omdat dat ook weer indeukt. Ik vond het zelf ook een beetje een vreemd verhaal.. dondeyne schreef:Heb ik niet, maar kan ik (morgen) wel maken. Ik weet alleen niet of jullie daar iets aan hebben.. Volgens de MSFC zit/past het zadel zo voor het oog perfect. Pas tijdens het rijden zie je dat het zadel iets scheef zakt, niet altijd even duidelijk. Daarom is er ook niet echt een duidelijke oplossing..
Toen was inderdaad pas te zien dat het zadel scheef zakt maar het zadel lijkt in stilstand wel goed te liggen om het zo maar te zeggen. De eerste keer is ook niet gezien dat het zadel scheef was, dat is pas de tweede keer geconstateerd. Verder wil ik nogmaals benadrukken dat mijn zadel scheef is geworden, waarschijnlijk in de korte periode dat mijn paard zijn benen anders onderplaatste door een behandeling van de osteo, maar dat dit inmiddels weer over is.
Dan zou ik het zadel maar terug geven en op zoek gaan naar een ander betere kwaliteit zadel.
Ieder zadel leek scheef te trekken
Ten einde raad naar de zadelmaker gegaan...

) die heeft medicijnen voor veroontje gemaakt, in een potje met allemaal lettertjes erop die ik niet kan lezen !!
ik heb trouwens wel veel vertrouwen in haar, want ze heeft al 2 hopeloze paardjes bij ons op stal geholpen, en die huppelen nu nog steeds vrolijk door de wei
Citaat:Annebe, waarom meteen een ander zadel zoeken? Dit zadel was in eerste instantie goed en het is een ontzettend duur zadel geweest. Daarbij heb ik het al meerdere malen gezegd, maar is het scheef raken goed te verklaren en is mijn paard inmiddels weer 'recht'. Rechtrichten hoort natuurlijk bij onze dagelijkse training, maar is niet nodig in het kader van dit probleem.
annebe schreef:Citaat:Annebe, waarom meteen een ander zadel zoeken? Dit zadel was in eerste instantie goed en het is een ontzettend duur zadel geweest. Daarbij heb ik het al meerdere malen gezegd, maar is het scheef raken goed te verklaren en is mijn paard inmiddels weer 'recht'. Rechtrichten hoort natuurlijk bij onze dagelijkse training, maar is niet nodig in het kader van dit probleem.
Sorry, ik begreep uit je verhaal dat je het zadel als eens had laten opvullen. En als zo'n zadel dan nogmaals uitzakt, dan zou ik op zoek gaan naar een ander zadel.
En omdat het duur is, hoeft het niet persee goed te zijn.
Wij hebben hier een Daaleman zadel met verende boom uit lekaar gehaald, maar foei wat zat dat ding eng in elkaar!
Als het al eerder opgevuld was, begrijp ik je. En je hebt gelijk dat duur niet goed hoeft te zijn, maar het is natuurlijk wel een drempel om weer een nieuw zadel te kopen. Ik heb veel over voor mijn paard, maar op een gegeven moment houdt het op qua geld.. dondeyne schreef:Nombrado, ik zou graag eerst willen dat je mijn verhaal leest voordat je post.
..