Borststuk tegen schuurplekken deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 14:16

Myca schreef:
Mijn vorige paard was een maatje kleiner dan mijn huidige paard. Toen had ik een stapel dekens die net iets te klein waren. Op het zicht niet eens zo verkeerd, maar wel last schuurplekken.
Bij sommige dekens hielp het ook om zo'n tussenstuk er tussen te doen zodat er meer ruimte bij de borst komt. Als dat werkt is het een goedkope oplossing.

Een deken belemmert een paard al 20% in zijn beweging, als je dan ook nog is een deken op gaat doen die te klein is lijkt me niet fijn voor je paard.
Jij wilt ook niet de hele dag in een te kleine jas lopen die ook nog schuurt op je lijf..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:17

Arrabel schreef:
Citaat:
Dus de deken schuurt aan de bovenkant van de bies zeg maar, in de halsopening?

Klopt

Dan is er toch iets aan de pasvorm niet goed.
De deken dan zelfs te groot zijn. Want om daar schuurplekjes te krijgen moet er veel beweging in de deken zitten.
Mss eens een half maatje kleiner proberen? Een 6.6' oftwel 200 cm?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:19

Mijn paard heeft ook last van die schuurplekjes en heeft zeker geen goedkope deken (Bucas) en past goed. Zijn wintervacht is gewoon heel broos, ik geef 'm nu ook al een aantal lijnzaadolie zodat zijn haartjes gladder en sterker worden. Het begint nu goed terug te groeien.

In de zomer heeft hij hier totaal geen last van (of ik het voorjaar wanneer hij nog wel met een dun dekentje loopt).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:31

Arrabel schreef:
Myca schreef:
Mijn vorige paard was een maatje kleiner dan mijn huidige paard. Toen had ik een stapel dekens die net iets te klein waren. Op het zicht niet eens zo verkeerd, maar wel last schuurplekken.
Bij sommige dekens hielp het ook om zo'n tussenstuk er tussen te doen zodat er meer ruimte bij de borst komt. Als dat werkt is het een goedkope oplossing.

Een deken belemmert een paard al 20% in zijn beweging, als je dan ook nog is een deken op gaat doen die te klein is lijkt me niet fijn voor je paard.
Jij wilt ook niet de hele dag in een te kleine jas lopen die ook nog schuurt op je lijf..

Nee natuurlijk niet, daar heb je helemaal gelijk in.
Het was ook niet zo dat hij op het zicht een slecht passende deken op kreeg, maar mijn paard staat in een uitloopstal met andere paarden. Hij doet overdag dingen die nogal veel van een deken vragen.
Met een borst-tussenstuk was het euvel bij een paar dekens verholpen. De rest is toch afgevoerd.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:46

Arrabel schreef:
it_is_me schreef:
Een borstbeschermer kan ook plekjes geven... beter zou je een passende deken kunnen kopen.

Een beetje stomme opmerking om te zeggen dat ik beter een deken kan kopen die past.. je gaat er dus vanuit dat mijn paard een deken op heeft die niet past.... dat doet hij wel, ik ga toch niet een niet passende deken op mijn paard gooien??
Mijn paard loopt 8 uur per dag buiten en dan gaan de randen van de deken schuren, dat is niet te voorkomen.

Is geen stomme opmerking. Een deken die goed past schuurt niet. Het is wel een beetje zuur voor je portemonnee. Dat heb ik zelf ook mogen ondervinden... ;)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:59

Asjeblieft, gebruik geen borstbeschermer. Mijn pony heeft er twee een zwelling/ontstokken schoft van gehad. Met een wond, heb het twee week moet koelen! Echt die dingen moet verboden worden!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:50

Jumpie schreef:
Asjeblieft, gebruik geen borstbeschermer. Mijn pony heeft er twee een zwelling/ontstokken schoft van gehad. Met een wond, heb het twee week moet koelen! Echt die dingen moet verboden worden!

behalve de borst beschermer waar ik net de link van plaatste :Y)
die werkt erug goed :))