Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FairLady_ schreef:denk er wel aan veel paarden die enorm strijken/ aantikken lopen over hun tempo. laat hem niet te hard gaan.
DaphneR93 schreef:FairLady_ schreef:denk er wel aan veel paarden die enorm strijken/ aantikken lopen over hun tempo. laat hem niet te hard gaan.
Dit is vaak een nog te slappe (friezen) kwaaltje. Die lopen achter dan alsof ze op een evenwichtsbalk lopen, zetten de voeten voor elkaar zeg maar. Dus idd over het tempo is niet goed, al denk ik dat de schade aangericht word in galop. Dit is mij ervaring tenminste en het is niet altijd makkelijk om een jonge fries te verzamelen in de galop.
bethje31 schreef:Nou zeker niet! Galop lukt wel en ze springt heel netjes aan maar als het aan haar ligt gaat het heel snel en ongecontroleerd. Verzamelen probeer ik aan te werken nu maar dat is niet makkelijk. Buiten lijkt ze haar benen gewoon beter neer te zetten. Ze is dan vaak allerter, iets te allert soms en dan gaat ze op zo'n manier lopen dat ze niet meer aantikt. Ze is dan heel fris en ze gebruikt dan meer kracht en zet vanzelf haar benen beter neer. Ook schrikt ze nog wel eens en dan is ze opeens helemaal niet onhandig meer..Ik dacht ook in het begin dat ze buiten ook zou struikelen enzo maar als ze een flinke galop inzet dan gaat dat keurig netjes, zonder tikken en flink hard ook...
Ik denk hoefsmid en veel naar buiten....