Dressuurzadel bates

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Dressuurzadel bates

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:58

Yamcha, ik weet niet of het zadel met Cair is. Zijn er ook Caprilli's zonder Cair?
Ik ga het navragen.

Alikesflame, het zadel zou voor het paard van mijn dochter zijn. En m'n dochter vindt de Caprilli fijn zitten. Een ongedwongen zit met weinig wrong.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:59

Het is allen maar een advies/mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:42

Snap ik :) de Caprilli is er ook met Cair, en verwisselbare voorboom. Dus in die zin is het net wat je fijn vindt zitten, en of ie past. Een Bates ligt op paarden met een heel rechte rug, om een voorbeeld te geven.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:22

We hebben tweedehands een zo goed als nieuwe Bates Caprilli voor mijn dochter haar paard gekocht :D Laten passen door een zadelmaker die deze zadels ook in het assortiment heeft. Er moest iets aangepast worden en nu ligt het zadel goed. Mijn dochter blij, ik blij!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:29

Ik heb ook de isabel werht heerlijk zadel. Mijn onder rug is versleten maar ik kan op dit zadel nog prima rijden en het licht super op mijn paard.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:38

Super dat het gelukt is, veel plezier er van.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:38

Ik heb een bates innova,
Het is een foei lelijk zadel maar hij zit fantastisch.

Ik heb een heel onafhankelijke zit omdat mijn vorige zadel een stubben schultheiss is daar zit 0,0 wrong op.
Door lichamelijke klachten, is een luchtzadel voor mij een uitkomst, en mijn paard loopt er heel erg goed op, en dat is eigenlijk nogal het belangrijkste.

En mijn paard heeft juist een hele hoge schoft en het past juist perfect, ook door de verwisselbare boom.

Voor mijn jonge paard komt er wel weer een ander zadel, maar het liefst met lucht.
Want dat concept is echt super!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:33

Klopt wel stubben is minder gedwongen. Ik heb voor mijn pony's een stubben juventus en een bates pony show (eigelijk gewoon de gelikte versie van de dressuur), en het is een wereld van verschil tussen die zadels, ik vind beide goed zitten, maar je zit OP de stubben en IN de bates, dat is het grote verschil vind ik. Nu heeft de pony show ook weinig wrong, maar wel een mooi kuipje. Was erg verast hoe goed de bates zat (is een 16 inch waar ik eigelijk nooit opzit, maar moest deze week toch even overnemen), en hij was niet ontzettend klein als ik dacht, dus kan hem wel vaker een keer gebruiken.