meningen over de ligging van t zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: meningen over de ligging van t zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:36

Dat het te lang is, is inderdaad duidelijk maar verder valt er niks te zeggen over de pasvorm. Het zijn foto's en als je kijkt lijkt het zadel bijna op elke foto anders te liggen, hangt er net vanaf hoe de foto's gemaakt zijn.
Dan moet je naar mijn mening geen adviezen gaan geven over de boommaat en of hij knelt want daardoor krijgt iemand alleen maar verkeerde informatie en weet iemand straks heel niet meer wat nu juist is en wat niet.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:10

Nou ja dat het niet ideaal ligt is wel duidelijk O:) hihi.
Het is best lastig hoor om voor zulke ukkie's een zadel te vinden ik zal gewoon nog even rustig in de rondte kijken als je toch geen haast hebt.
en met een zadelmaker er samen naar kijken die kunnen veel beter oordelen dan alle mensen hier van een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:53

Ik zeg ook niks over de pasvorm :)

Wel over de lengte :)

Pasvorm kan je pas wat over zeggen van een foto wanneer een zadel overduidelijk voor- of achterover ligt, maar zo, nee. Het ligt al qua lengte niet goed, en je kan pas echt wat zeggen als het zadel op de goede plek ligt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:14

Waarom voel je je dan aangesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:31

Ik reageer op je eerste bericht, dat je al die reacties maar onzin vindt. Ik vind het geen onzin, en ik leg je uit waarom.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:44

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat reacties over de pasvorm niet handig zijn omdat de TS daar niks aan heeft. Dat is wat anders, staat er ook duidelijk bij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:47

Hey Buckje,

Wat vind je van een boomloos zadel? een barefoot maat 0?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:44

MelanieB schreef:
Heb dit zadel ook gehad voor mn pony maar hartstikke best zadel. Leren kleine zadeltjes zijn vaak van die zadelmarkt krengen of lookalikes wat niet fijn is.
Vriendin heeft dit zadel ook al heel wat jaren en nog steeds niks mis mee.
Ik zou graag voor die van mij iets van een wintecje of tekna willen..

Ik vind 'm ook net wat te lang Lot.. denk dat je met 14/15 beter uitkomt.. :j

kleine leren ponyzadeltjes zijn idd erg moeilijk te vinden, ik wou nl een goed zadeltje (kwalitatief) voor mijn welshjes, mede ook voor shows en zo ben ik bij de bates show zadeltjes uitgekomen. erg nette kwaliteit, goed aanpasbaar, speciaal op pony's gemaakt en ze liggen als een huis. Best prijzig, maar daar is de kwaliteit ook naar. gelukkig kon ik ze vorig jaar voor ong de helft van de prijs in Engeland kopen, dus dat scheelt. heel erg tevreden hierover en de ruitertjes zitten er prima op. deze week eens op de foto zetten

het zadel is iets aan de lange kant, maar net op het randje vind ik. komen er kindjes op te rijden? of wou je haar zelf beleren. Zadelpasser zei ooit, beter dan een cm te lang dan een kleinere maat en met een te grote zitvlak in een te klein zadel, want dat geeft nog een stuk meer druk. De rug is na de ribben het zwakste deel nl, heel weinig ondersteuning daar, dus vandaar dat je het beter op het dragende deel houdt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:46

Zijn die er dan ook in 14 a 15"? Vind bates ook best mooi, maar een 16" past gewoonweg niet. Liever 14"

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:49

nee die zijn er idd in 14 en 15 inch ook. Ik vind ze super van kwaliteit en de engelse varianten zijn nog speciaal aangepast op pony's, 4 ipv 3 singelstoten, kan je het zadel iets mooier van ligging krijgen (want vaak hebben die kleine pony's weinig schouder, waardoor ze naar voor schuiven, of naar achter. ik kon voor mn merrie weinig passends vinden in die goedkope merken, uiteindelijk een stubben juventus laten maken op maat. deze ligt goed en past mij ook. maar heel veel zit ik er zelf niet op. die bates had ik eigelijk voor mijn jongste merrie, maar op de andere ligt hij echt super. eerste zadel na de stubben die blijft liggen waar die moet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:52

Afbeelding Ik heb hem gewoon in het zwart en met de korte singelstoten (4 stuks)
* CAIR® Cushion System for better performance and freer movement of horse
* New Generation EASY-CHANGE™ Gullet System allows the saddle to be fitted to suit the horse's changing shape
* Comfort seat, anatomically designed for the younger rider with an ultra narrow waist
* Ergonomic Stirrup Bar enables closer contact and greater comfort
* Adjustable Y-Girthing System secures the front and back of the saddle
* Adjustable Flexibloc System to provide a more secure position for the rider

Sizes: 36cm/14", 38cm/15", 40cm/16"
Colours: Classic Black and Classic Brown

38cm and 40cm also available in a long flap option.
Als ik een vzh zadel bij koop dan is het zonder twijfel bates

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:31

ja helemaal gelijk cemlys, maar voor de prijs van de bates kan je ws 3-4 zadeltjes kopen van de ts..nu heeft ze nog een jaar om te sparen en al wat in de spaarpot als ze deze terugbrengt en het geld opzij zet.
stubben en passier hebben ook mooie jeugdzadels , weet alleen niet of die naar 14-15 inch gaan

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:40

stubben heeft wel aardig kleine zadeltjes (15 inch), maar dat zijn idd echt kinderzadeltjes qua zitmaat ;)
dus hangt er vanaf voor wie ze het zadel wil gebruiken.
je kunt zeker een aantal goedkopere kopen voor die prijs, maar ik vind een zadel toch belangrijk, ook voor een kleine pony. En even doorsparen kan natuurlijk ook altijd

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:47

Niet iedereen wil een zadel is zo'n hoge prijsklasse en daar is niks mis mee zolang het maar past.

Goedkopere zadels zijn tegenwoordig echt niet meer standaard rommel.

ellizdevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:29

Opzig wel een mooi zadeltje maar wel te lang dan komen de kussens namenlijk op het zachte van de rug,
en als er dan nog iemand op gaat zitten dan krijgt hij er last van.
Ik zou ook nog geen zadel kopen eigenlijk of nouja wanneer wil je hem of haar gaan beleren?
als het nog 1,5 jaar duurt zou ik nog geen zadel kopen maar wachten, ook om de reden dat je pony groeit in de bouw en hoogte.
ik zou eerst ook een veelzedig. zadel kopen maar heb gespaard en kan nu een mooi dressuur zadel kopen omdat mn paardje ook beter is

xx

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:32

Hij is wat aan de smalle kant en hij ligt te dicht op de lendenpartij! Kun je niet beter een zadelmaker laten komen?