Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RoyalMemory schreef:deruijter schreef:ik heb een paar appelbitjes. die zijn niet zo koud als ijzer.
maar het ijs komt gewoon door het water wat er op zit, dus dat is gewoon
een kwestie van drooghouden!
In de mond wordt het toch weer nat, gewoon rijden en niet een probleem van maken. Bij ons hangt het bevroren schuim aan de monden, als ik in mijn sjaal adem raakt die ook bevroren, dat heb je als het vriest
wat jij zegt heeft toch verder niet veel met mijn bericht te maken haha? Elin_ schreef:xEline schreef:Ik bedoelde inderdaad een appelbitje! ziet er wel interessant uit
Zou ik niet doen;) Is iets heel anders dan gewoon ijzer.
Zou niet voor alleen de temperatuur overstappen.
Die appelbitjes kunnen ook juist wondjes in de mond en brandplekken veroorzaken![]()
Gewoon mee naar huis of waterkoker op stal en dan in gekookt water leggen (niet weer te warm in de mond doen)
Paard is niet van glas

Fantastico schreef:Je kunt ook tijdens het borstelen een sjaal of handdoek om het bit heen wikkelen,
dan kan het bit ondertussen al een beetje opwarmen

GamblersCup schreef:De meeste zadelkamers worden niet verwarmd

Elin_ schreef:Sorry moest er erg om lachen![]()
En als je een groen dekje oplegt ipv blauw ,word ze dan ook boos?
Komop zeg,het is geven en nemen. Respect voor mekaar ,maar dit gaat wel erg ver..
Citaat:Maar ts, je schrijft dat je het bit onder de warme kraan houdt voor je het in de mond van je pony stopt, dan is het probleem toch opgelost?
Elk materiaal wordt koud met die weer als het op een niet verwarmde plaats wordt weggehangen.
Ik ben zelf gezegend met warme handen, zolang ik druk bezig blijf, dus toen ik nog niet op deze stal met verwarmde zadelkamer stond, wreef ik het bit altijd even lauw tussen mijn handen.
Maar als je warm water hebt, is dat nog gemakkelijker, scheelt koude handen krijgen.
mvdbijl schreef:Ik gebruik de bitwarmer van Sprenger, (warm me up ) zelfde idee als een handenwarmer van gel die je kan hergebruiken.
Mijn merrie deed echt haar mond niet meer open voor het bit de laatste 2 weken maar mijn spullen hangen
ook wat kouder opgeborgen.
Lijkt me ook wel zo lekker en zo bitwarmer is weinig moeite
Margreet schreef:Wat me nog het makkelijkst lijkt, als je paard onder dek staat tenminste: leg je hoofdstel tussen de deken die je er net afgehaald hebt, dan is de ergste kou er wel af.