passen deze springschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:42

s6801881 schreef:
Ayleen_R: de pasvorm van rubberen springschoenen is over het algemeen vrij belabberd. Ze zijn wat aan de grote kant, maar een maatje kleiner is waarschijnlijk voor je paard te klein. In de praktijk zal moeten blijken of je paard ze niet aftrapt (waardoor ze niet functioneel meer zijn), of er onderlangs trapt (waardoor ze ook niet functioneel zijn).

Belabberd?
Ik vind rubbere juist een veel beter pasvorm hebben.
Zo goed als alle neopreen lopen recht naar beneden, de rubbere hebben juist een ronding erin.

Mijn paard krijgt van zo goed als alle springschoenen behalve rubbere van die schuurplekken op de bal van zijn hoef.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:46

Kelly_Taco schreef:
s6801881 schreef:
Ayleen_R: de pasvorm van rubberen springschoenen is over het algemeen vrij belabberd. Ze zijn wat aan de grote kant, maar een maatje kleiner is waarschijnlijk voor je paard te klein. In de praktijk zal moeten blijken of je paard ze niet aftrapt (waardoor ze niet functioneel meer zijn), of er onderlangs trapt (waardoor ze ook niet functioneel zijn).

Belabberd?
Ik vind rubbere juist een veel beter pasvorm hebben.
Zo goed als alle neopreen lopen recht naar beneden, de rubbere hebben juist een ronding erin.

Mijn paard krijgt van zo goed als alle springschoenen behalve rubbere van die schuurplekken op de bal van zijn hoef.

Dat verschilt inderdaad heel erg per paard en de rubberen zijn iets praktischer met oog op schoonmaken en drogen.
Maar mijn ene merrie kon absoluut niet over die rubberen en kreeg daar juist schuurplekken van en de andere kon niet over de neopreen die kreeg daar juist weer schuurplekken van, overgens is de pasvorm wel heel belangrijk inderdaad.
De ene is dus iets te kleine en de andere te groot (foto's)

chicha86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:21

hallo,

ik had zo van die rubber springschoentjes aangeschaft omdat mijn 2,5 jarige tijdens het buiten loslopen en het longeren soms op de bal van zijn voorhoefjes trapt, hij treed nl zo ver onder met zijn achterhand :s
dit was hiermee enige tijd verholpen maar nu zag ik vanmorgen dat hij desondanks de springschoentjes toch nog een wondje heeft getrapt (klein wondje die wat gezwollen is maar hij mankt niet) heb dit trouwens mooi gewassen met isobetadine
de springschoen zat van maat perfect maar is misschien niet stevig genoeg?
wat kunnen jullie mij aanraden van springschoen? neopreen of kunstleder misschien of iets anders?
de hoefsmid komt ook om zijn hoefjes te kappen maar ik wil geen risico nemen dat hij zich nog meer bezeerd dus doe ik toch maar een springschoentje aan...