Sidepull verstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Sidepull verstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:53

Die ziet er wel netjes uit van Krämer inderdaad !

Tja deze maat pony is duidelijk te klein , dus wie weet is die van Krämer dan een oplossing ?

Die van Barefoot is wel erg duur inderdaad. De side-pulls van touw van Barefoot zijn goedkoper (en zijn helemaal niet scherp of stug) en FRA heeft er ook wel wat leuke tussen zitten :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:54

Heb je niet voor het kopstuk het riempje voor de keelriem gebruikt?
Omdat hij niet hoger kan en je keelriem te klein/strak was?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:59

pmarena schreef:
Die ziet er wel netjes uit van Krämer inderdaad

Ja die is voor die prijs echt heel netjes.

Ik kan em voor je opmeten TS, kan je nameten of hij jw pony zou passen.

NobelMadam13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:13

Als je dat wil doen heel graag, maar meet je dan tot te driehoek of tot de ring?
En hoever zou ik dat dan moeten doen op haar hoofd??

En nog iets, wat vinden jullie van de FRA Pardoes maat pony?
Zou dat iets voor haar zijn?
Die kan ik namelijk krijgen (kopen) van mensen hier in de buurt waar ik ook wel cursussen bij heb gehad.
Laatst bijgewerkt door NobelMadam13 op 24-01-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NobelMadam13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:14

Brainless schreef:
Heb je niet voor het kopstuk het riempje voor de keelriem gebruikt?
Omdat hij niet hoger kan en je keelriem te klein/strak was?

Nee heb ik niet, het riempje van de keelriem was vrij smal en het kopstuk en de neus kunnen niet van elkaar af.
De keelriem zelf was trouwens ook niks mis mee, maar zat alleen vast aan de frontriem, de frontriem moest eraf omdat het kopstuk anders niet kleiner versteld kon worden, oftewel de neusriem kon niet verder meer omhoog door de frontriem.
Maar ik doe dit hoofdstel sowieso weg, ik wil er echt niet meer mee rijden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:13

Hihihi nou komen de maten :D

Afbeelding

Frontriem gemeten tot aan het bakstuk (dus zonder bakstuk gemeten) 32 cm (Paarse lijn op de foto)
Neusdeel tot de eerste van de bakstukken (de driehoek) krap aan 26 cm (Rode lijn)
Neusdeel tot aan de ring gemeten 38 cm (Rose lijn)
Bakstuk waar de gesp aanzit (incl gesp) 20.5 cm (Gele lijn)
En de driehoek, de voorste is 8 cm (Blauwe lijn) en de achterste is 7,5 cm (groene lijn). En die zijn gemeten precies tot op het neusdeel.

Het neusdeel en de frontriem heb ik aan de binnenkant gemeten, dus kan je zo een meetbandje op je pony houden om te kijken of de maten zouden passen. En het kopstuk heb ik niet gemeten aangezien je die kan aanpassen door er gaatjes bij te prikken.

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:55

Ik maak sidepulls die volledig te verstellen zijn. Zowel de neusriem, hoofdriem, bakstuk, kaakriem is ook in de hoogte te verstellen zodat die niet los zit zoals bij sommige sidepulls door een systeem en ook de driehoeken zijn verwijderbaar en verkrijgbaar in verschillende afmetingen.
Naast het feit dat de neusriem verstelbaar is, is hij ook te verwijderen waardoor je er een andere kan aanhangen indien je liever met een bredere, smaller of eventueel touw (enkel of dubbel touw) wenst te werken of eventueel een neusriem met 3 ringen wilt opsteken.

NobelMadam13

Re: Sidepull verstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:58

Dank je voor al je moeite, Rina!
Ik zal morgen ook is wat gaan opmeten bij haar.