ik wil er het liefst 350 euro voor vangen maar ben bereid om zelfs te zakken naar 250 euro. Dat is toch iets ipv niets toch. Ik vind het zelf wel te weinig eigenlijk maar ik hou mij maar aan het bovenstaande motto dan.
@ S_en_Z ha dat is wel beter. dan kan hij inderdaad niet meer terug krabbelen. Wel een risico dan wat hij neemt. Voor jou natuurlijk een groot voordeel!
@Sheran Dat scheelt inderdaad een hoop! Het zijn net auto's, rij de showroom uit en de auto is al de helft waard. Hetzelfde is voor zadels.
Zakken kan altijd nog, mensen gaan toch altijd onder je vraagprijs zitten...
En dat is inderdaad het vervelende met nieuwe dingen. Als je ze al tweedehands hebt gekocht maak je altijd minder verlies. Van nieuw naar 'eigenaar gehad' is een heeeele grote prijsdaling. Dat was ook zo met het zadel dat ik net heb gekocht. Maar ik dacht dan ook weer: ja, voor 100 euro meer toch liever een nieuwe...
xsenny
Geplaatst: 22-01-12 20:50
barrelover schreef:
Klarenbeek..daar kwam ik vroeger. heb in apeldoorn gewoond en mijn paard stond in klarenbeek. Is dat dat kleine hokje met dat oudere mannetje? daar kwam ik wel eens!
dat klopt
valine
Geplaatst: 22-01-12 20:50
Ik zit hier met het zelfde probleem. Knap dressuurzadel thuis liggen maar wat gewoon echt niet past op mijn paard. Ik zit dik onder de prijs van dit merk zadel. Nu had ik iemand gevonden die (zo leek het) echt serieus interesse had en die vroeg om meer foto's, prima geen probleem. Na een weer lang heen en weer te hebben gemaild kreeg ik na de laatste stapel foto's die ik had gemaakt een mailtje dat ze een springruiter is en dit toch niet is wat ze zoekt Ook ik wil nu toch wel met een kleine spoed van het zadel af aangezien ik een nieuw springzadel wil kopen en het geld goed kan gebruiken. Ach, uiteindelijk zal er vast wel iemand voorbij komen die een dressuurzadel zoekt voor een smal peerdje
Fleurtje100
Geplaatst: 22-01-12 20:53
Ruitersportzaken geven vaak maar heel weinig voor zadels. Blijkbaar kunnen ook zij er niet echt een goede prijs meer voor krijgen. Toen ik een nieuw zadel kocht voor €1600,- kreeg ik echt bijna niks voor mijn Ainsley Vanguard (in goede staat, luxe uitvoering met olifantenleer) als ik die inruilde, daarom heb ik 'm maar gehouden. Moet 'm nog steeds een keer op marktplaats zetten maar dit is niet echt bemoedigend . Dressuurhoedjes snap ik wel dat je die aan de straatstenen niet kwijt raakt, je hoort zo vaak dat er regels komen om voor alle klassen cap te verplichten, paar jaar terug mocht je zelfs in de B al met hoedje rijden als je wilde. Wel zuur hoor, je zou inderdaad maar net een duur hoedje gekocht hebben.
barrelover
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-12 20:56
ja als je voor 100 euro een nieuwe kunt kopen zou ik dat ook zeker doen! dan maakt die 100 euro ook nog weinig uit. maar at ligt natuurlijk ook helemaal aan het budget dat je te besteden hebt.
@xsenny ha daar kwam ik vroeger. heb ik het eerste bitje van mijn paard vandaan. ik ga hem morgen eens bellen. kan ik gelijk op bezoek bij de stal eigenaresse waar ik stond thnx voor de tip.
@valine van dat soort mensen wordt je toch ook echt extreem moe. Net of ze het er om doen. Ik moet mijn zadel ook kwijt omdat ik dat andere zadel in optie heb staan.
@Fleurtje..daar noem je ook iets op. dat gebeurd natuurlijk ook. ik heb volgens mij ook mijn eerste cap nog liggen die je ook dus never nooit niet meer kwijt raakt vanwege al die eisen van de nieuwe caps
xsenny
Geplaatst: 22-01-12 20:57
toch vindt ik dat hollander wel redelijk handeld . ik heb er ook me zadelingeruild en kreeg er voor wat ik hem er in die tijd gewoon voor betaald heb . mischien 25 euro .
Aan de woudweg op de hoek met klarenbeekseweg. Ff google maps erbij gepakt, is alweer een tijdje terug
Ilverette
Geplaatst: 22-01-12 21:07
Barrelover, wat me opvalt aan je advertentie (op boktmarkt tenminste) is dat de boommaat van het zadel er niet bij vermeld staat. Ik denk dat het wel helpt als je het er bij zet. Sommige mensen hebben geen zin om over ontbrekende basis informatie te mailen als ze meerdere keuzes hebben.
ik stond daar ook in de buurt traandijk en later aan de ijsseldijk en nu in het woudhuis haahahaha
hippocampe
Geplaatst: 22-01-12 21:12
Mijn ervaring is dat het ook ligt aan de prijs of je iets wel of niet kwijtkomt en hoe snel.. Natuurlijk is bijvoorbeeld een Hulseboszadel veel commercieler en gewilder dan een minder commercieel merk. Maar ik heb eigenlijk nog nooit iets niet verkocht gekregen via marktplaats, je moet alleen kritisch naar de prijs kijken en niet alleen in je hoofd zitten met de aanschafwaarde en de hoeveelheid verlies die je eventueel lijdt.
barrelover
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-12 21:13
Ik heb het zadel op marktplaats al op 275 gezet. dik verlies maar ik ben er liever gewoon van af. wat ik al zei ik wil zakken tot 250 euro maar minder ook echt niet. Ik hoop dat iemand dat een redelijke prijs vind.
monica08
Geplaatst: 22-01-12 21:14
Ik was mijn zadel erg snel kwijt! Er was een clubgenoot in de les die het zadel wel wilde proberen en het paste Heb hem ook wel op mp, speurders etc. gehad maar weinig serieuze reacties.
Ja hoop ook voor je dat je hem snel kwijtkomt.. Heb je wel vergeleken met andere soortgelijke zadels op marktplaats wat betreft de prijs.. Misschien kun je dan ook kijken naar eventuele biedingen op die advertenties om te zien of het zadel in trek is..
barrelover
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-12 21:21
Ik heb ook nog geen reactie gehad. Terwijl een lech een zadel is dat je niet heel veel vind geloof ik. ook ben ik niet de duurste. Het leed dat zadel verkopen heet denk ik is dit. Wel weer wat goede tips gehad zo uit dit topic. even op google gekeken welke bedrijven zadels eventueel opkopen en formulier ingevuld. ook ga ik het mannetje uit apeldoorn bellen (handig een bedrijfsbus waarin je prive mag rijden)
Myca
Geplaatst: 22-01-12 21:24
TS, Gaat het om je Kieffer Lech? Wist je dat je die bomen van Kieffer m.b.v. infraroodlicht breder kan laten maken bij een zadelmaker? Misschien heb je helemaal geen ander zadel nodig en kan je je eigen zadel gewoon aan laten passen.
Verder is in een advertentie wel handig als alle gegevens die er in staan kloppen. Het is maar een dikke centimeter verschil, maar Kieffer heeft nooit halve maten gemaakt. De zitting moet dus of 17" zijn of 18" (I of II)
dan is het een 18. joh weer wat geleerd, wat vreemd zadelmakerij heeft mij dat mooi aangepraat dan. ik kan niet op mijn kieffer zitten omdat deze teveel kniewrong heeft en te diepe zit. door een val van mijn paard moet ik een open zit hebben. zo gelijk advertentie weer veranderen!
schrikdraad
Geplaatst: 22-01-12 21:34
Goede informatie en fotos is inderdaad erg belangrijk. Ook weten wat de huidige waarde is.
Pas reageerde ik op een zadel waar bij navraag 500,- voor gevraagd werd. nieuw stond dat zadel voor 490,- te koop. Dat zei ik dus ook aan haar. Kreeg ik als reactie dat zij er 550,- voor betaald had dus al genoeg gezakt was.
Ja ik had geen interesse meer.
Laatst bijgewerkt door schrikdraad op 22-01-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
haha nee inderdaad. ik heb net even op mp nog nagekeken. ze vragen allemaal tussen de 350 a 450 ervoor die een prijs erbij hebben. De rest staat op bieden. staan er 13 op. hopen dat iemand toch mijne er dan uit pikt.
Heel herkenbaar, maar niet met zadels. Ik heb al een hele tijd twee paar leren rijlaarzen te koop voor een heel redelijke prijs, maar mensen willen het volgens mij alleen nog maar (bijna) gratis van je overnemen. heb ik ook nog een witte rijbroek met leren zitvlak te koop staan, nauwelijks gebruikt en dan durft iemand er 10,00 voor te bieden. De markt ligt gewoon aardig op z'n gat momenteel. Je kan nog zulke mooie spullen te koop hebben, maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt wanneer het om bepaalde maten en modellen gaat...
barrelover
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-12 21:55
massimo's zijn best goede zadels. ik hoop voor je dat iemand even reageerd
ha ja de markt ligt echt plat. dat merk je aan de verkoop qua paarden maar ik merk ook dat ruitersportzaken het ook zwaar hebben. via mp hebben mensen echt lef. vraag je al een prikkie bieden ze echt niks. nooit geschoten is altijd mis maar het mag nog wel een beetje reeel.
Harnachement is wel een informatief topic, niet commercieel. Het is natuurlijk niet de bedoeling om hier je eigen spullen aan te bieden, laten we het informatief houden.