Ik heb mijne sinds oktober (wel tweedehands) en is toen opgevuld, tot op heden nog steeds netjes. Rijd gemiddeld 3 a 4 keer per week.
BRN
Geplaatst: 22-01-12 18:56
Ik rijd al vier jaar intensief met de dressuur I en het zadel blijft er goed uitzien. De singelstoten zijn ook nog steeds prima. Wel heb ik het een paar keer op laten vullen. Ik vind het een fijn zadel. Type II vond ik mooier maar die lag minder goed op mijn paard. Deze heeft de voorste singelstoot door de wrong lopen, maar mijn paard heeft daarvoor te veel spek op zijn schouders.
taverno
Geplaatst: 22-01-12 19:57
Nieuwe zadels moeten toch altijd wel redelijk snel opgevuld worden ? Ik heb de mijne nu 5 maanden maar hoeft m.i. nog niet nagekeken te worden.?
Laatst bijgewerkt door taverno op 22-01-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb een speciale bruin tint en Franse kussens. Denk ook dat het komt door de feestdagen die ertussen zaten.. Dus nog maar even geduld, en hopen dat ie er elk moment kan zijn
Heb ooit weleens in een ander topic gelezen dat de zweetbladen snel kaal worden... Zelf heb ik daar nog niet veel last van maar heb het zadel ook nog niet zo lang
Draag je je beugelriemen onder of boven het zweetblad? Dat scheelt meestal ook een hoop!
taverno
Geplaatst: 27-01-12 16:59
Ik heb gewoon een zwarte!
Mijn zweetbladen zijn nog niet kaal,ik heb mijn beugelriemen onder het zweetblad.
_Mel
Geplaatst: 27-01-12 17:06
De levertijd voor een zwarte was inderdaad een stuk korter (dacht ik).
Ik ga mijn beugels ook onder mijn zweetblad dragen, blijven ze echt een stuk mooier van!
astridelise
Geplaatst: 27-01-12 17:07
Ik heb ervaring met een massimo Sun. Heb het zadel nu een jaar en het leer blijft heel mooi. Dit zadel is helemaal op maat gemaakt voor mijn fjord en je kan er uren mee rijden zonder pijn aan je k.nt te krijgen. Ik draag de beugelriemen onder het zweetblad, dus die zien er bij mij nog heel mooi uit. TS heel veel plezier met je nieuwe zadel.
Ik draag ze nog niet onder het zweetblad.. Zowieze de eerste 2 weken niet doen hoor TS dat schijnt niet goed te zijn voor de vorming vertelde de zadelmaker... Ben zelf niet echt van plan om dit te doen als ik er op zit zie je er toch niks van en anders verf ik het wel een keer bij
Ik heb het juist op advies van de zadelmaker zo gedaan.
taverno
Geplaatst: 27-01-12 17:13
Ik ben ze wel gelijk onder het zadel gaan dragen.Wat zou er dan mis gaan met de vorming? De ophangbeugel blijft toch op dezelfde plek? Ik merk niet dat er iets veranderd is aan mijn zadel.
Oh nou dat is wat mijn zadelmaker vertelde voor de eerste 2 weken... Zou niet ten goede zijn voor de zweetbladen? Na die 2 weken mocht ik ze wel gewoon onder het zweetblad doen maar heb dit alleen nooit gedaan... Maargoed of dit verder waar is heb ikzelf nooit ondervonden heb gewoon braaf geluisterd naar mijn zadelmaker
En tja soms ik het best wel ingewikkeld in zadelland iedereen heeft zijn andere meningen over een product.. Uiteraard is dat niet alleen maar met zadels
ik had mijn zadel binnen een paar dagen. heb er ook een setje veiligheidsbeugels bij gekregen.
Wendy1989
Geplaatst: 28-01-12 19:19
ik heb ook de massimo II in het bruin voor mijn haflinger. Heb hem nu bijna 1jaar ben er erg te vreden over ligt goed zit goed en is nu 1x op gevuld. Het leer en singelstoten blijven goed.