welke bitloze optoming is geschikt voor ons?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:23

Ik zat ook aan de Marylotbloem of het Glucksrad te denken...
Ik ken iemand die heel tevreden was over het glucksrad maar haar paard wilde nog wel eens wegcrossen op buitenrit... Ze heeft dat toen opgelost door er nog een tweede glucksrad onder te lassen, zodat ze een tweede teugel in noodgevallen er kon bijnemen. Het zag er echt imposant uit, die dubbele teugel, net stang en trens! En eigenlijk is het ook wel de superzachte vorm van stang en trens :P

Duhelo

Re: welke bitloze optoming is geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:33

Saars: zoiets is inderdaad ook mijn bedoeling, ik wil iets zachts voor dressuur (maar vind het hefboom van de hack wel fijn,omdat je daar subtielere hulpen mee kunt geven, een gewone sidepull moet je eigenlijk al echt je hand gaan openen, en dat vind ik niet zo fijn (leuk voor jonge paarden, mijn oude moet gewoon op een ophouding reageren, zonder dat ik mijn hand uitsteek als een richtingsaanwijzer) ) Maar met de mogelijkheid om die vrij scherp te zetten, zodat ik buiten enkel maar mijn teugel moet opnemen om reactie te krijgen.
en dit liefst in een hoofdstel, om het allemaal simpel en duidelijk te houden.