martingaal zonder ringetjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Re: martingaal zonder ringetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:06

Die bedoel ik inderdaad, was al aan het zoeken maar kon geen duidelijke foto vinden.

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:20

haha heb gewoon borsttuig springpaad ingetikt en kreeg een paar duidelijke :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:58

daphnenatas schreef:

Maar die heeft geen ding om aan de hals van het paard te doen en die van TS wel dus een thiedeman. Maar je zou eventueel wel ringentjes aan kunnen laten zetten en waarschijnlijk het leer inkorten want die zullen wel te lang zijn. Misschien proberen te verkopen en dan zelf een martingaal kopen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:08

:') Zo stond ik ook laatst bij een paard het hoofdstel om te doen.
'Uhh wat een rare martingaal is dit?'
'Dat is een Thiedemann'
'Oh..'

Had ik nog nooit gezien :')

Vond zelf de thiedemann wat fijner, je kan er nauwkeuriger mee aangeven wanneer en hoever je je paard naar beneden wil vragen. Misschien kan je deze toch wel gebruiken ? Of anders verkopen en alsnog een martingaal kopen. Of misschien wil iemand wel ruilen :)*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:23

Je kan alleen niet springen met een thiedemann. Het beperkt je paard teveel in de beweging om goed en zonder ongelukken over de hindernis te komen. En aangezien TS de hulpteugel juist voor het springen wil gebruiken is het dus geen optie om hem alsnog te gebruiken ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:32

Je hebt dan inderdaad helaas een thiedeman gekocht, die is ongeschikt om mee te springen aangezien een thiedeman hetzelfde inwerkt als een slofteugel.
Een martingaal heb je al voor €15,- bij een paardenwinkel, duur hoeven ze dus niet te zijn maar als je hem frequent wilt gebruiken zou ik voor een wat
duurdere en kwalitatief betere gaan.