Alleen is het probleem met wintec dat zelfs de breedste boom te smal ik!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fairytail schreef:Wil je dan leer of kunststof en wat vind jij betaalbaar?
Wintec is/was er in het bruin bijv. En Tekna heeft hem volgens mij ook.
Verder zijn er een hoop merken die ze voor a 200/300 euro maken maar dan heb je zadelmarkt zadels zeg maar.
JNAWA_Nienke schreef:Dat ziet eruit als een heerlijk zadel!
Ik zal die eens goed gaan bekijken!
Het is er ook in veel verschillende kleuren te krijgen, zelfs blauw
http://www.bluebalance.nl/index.php?id=23 Maar dus ook mooi bruin
Vroegah was mijn zadel 1 kleur, maar leer werkt natuurlijk, dus delen zijn wat donkerder. Ik moet zeggen dat ik hem zo ook wel erg mooi vind
FHS schreef:Fairytail schreef:Wil je dan leer of kunststof en wat vind jij betaalbaar?
Wintec is/was er in het bruin bijv. En Tekna heeft hem volgens mij ook.
Verder zijn er een hoop merken die ze voor a 200/300 euro maken maar dan heb je zadelmarkt zadels zeg maar.
Tja, en dat kunststof Tekna zadel wordt dus in China gemaakt.
Thorowgood is een Engelse kwaliteit kunststof zadel met wolgevulde kussens.
Prima zadels voor een schappelijke prijs, als je geen leer kunt of wilt betalen.
Informeer altijd waar het zadel gemaakt wordt en laat de lage lonen landen kwaliteit liggen.
FHS schreef:Tigra: een goede zadelmaker denkt met je mee en kan voorbeelden laten zien, daar hoef je zelf niet creatief voor te zijn.
Zo kan je tot een mooi resultaat komen, want je weet vast wel wat je mooi vind. Toch?
FHS schreef:HippoLogic schreef:Engelse dressuurzadels zijn erg saai. Ik zou daar wel wat meer versiering (bv tooling) op willen zien.
Idee: je kunt je Engelse zadel laten toolen bij een zadelmaker.