Bit opmeten met een touwtje ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:15

Peerke_ schreef:
Als de 10,5 niet past kun je hem toch gewoon terug sturen ?
Alle webshops zijn namelijk verplicht binnen 8 dagen na ontvangst je producten terug te nemen :j

Een C-pony adviseer ik vaak een 11,5 te nemen als ze twijfelen, niet goed = geld terug, of hij wordt geruild voor een andere maat.
Je hebt er wel speciale bit meters voor, maar die hebben eigenlijk bijna het zelfde effect als jou touwtje.
En dan kan het nog een paar mm verschillen per merk...
Gewoon passen dus :)

Maar volgens mij staat op de site van www.deruiterwinkel.nl dat je alleen kunt ruilen als het nog in de verpakking zit .. :(
Maar ik zal ze dan wel bellen of mailen ,, gna gna :+
Ik hoop het !
Maar hoeveel moet er dan tussen de mond en het bit zitten als ze hem in heeft ??

Peerke_

Re: Bit opmeten met een touwtje ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:22

Bij mij mag je hem zonder meer ruilen, alleen het prijskaartje moet er nog aan zitten!
We verwachten natuurlijk wel dat je even het speeksel van je pony eraf haalt met een handdoek.

tussen de mondhoek en de ring moet ongeveer een vinger zitten.

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:45

Peerke_ schreef:
Bij mij mag je hem zonder meer ruilen, alleen het prijskaartje moet er nog aan zitten!
We verwachten natuurlijk wel dat je even het speeksel van je pony eraf haalt met een handdoek.

Okee , leuk dat jullie dat wel doen ,maar ik heb het bit ergens gekocht waar ik hem niét terug kan brengen/ruilen .. ;)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:50

xxmariska97 schreef:
Peerke_ schreef:

Okee , leuk dat jullie dat wel doen ,maar ik heb het bit ergens gekocht waar ik hem niét terug kan brengen/ruilen .. ;)

Ze zijn verplicht hem terug te nemen ;)
In de wet verkopen op afstand staat dat jij binnen 8 dagen nadat jij het product thuis hebt ontvangen het zonder reden mag retourneren.
Zelfs als het product uit de verpakking is geweest, maar jij moet het wel weer zo goed mogelijk in die verpakking terug inpakken.
Echter als jij het product dusdanig beschadigd dat het niet meer verkoopbaar is mogen ze het weigeren.

Ik bedoelde meer wij doen daar niet moeilijk over..
Als consument sta je toch sterker, en als jij dat bit terug wilt sturen.. zijn we uiteindelijk toch verplicht dat terug te nemen.
Dan ben ik van mening dat ik beter meteen kan zeggen stuur maar terug :)

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 11:29

Peerke_
Dan zal ik hem wel passen en als het bit niet past , stuur ik het gewoon terug ! :D

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:45

EllaBellaah schreef:
Het hoofd zegt helemaal niks over de mond hoor! Ik zou beginnen met zoeken naar een 11 cm, als je die écht niet kan vinden 11.5 maar ik denk niet dat 11cm een probleem zal zijn om te vinden.

Nou dat is het dus wel ..
Heeft iemand een site waar je die kunt vinden ?? :j

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:42

Dan zou ik als ik jou was gewoon langs een winkel gaan met een meetlint. De ene 11cm is namelijk de de andere niet. Zou best kunnen dat wanneer je een 11,5 koopt hij toch maar 11 cm is of als je een 10,5 koopt hij toch 11cm is.
Mijn ene 11,5 is namelijk ook groter dan de andere 11,5. raar maar waar!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:08

Gewoon in de paardenwinkel gaan kijken... Dan kan je naar mijn idee ook beter bekijken wat voor bit je wil ed.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:26

Staak de discussie even. Pas zodra het bitje binnen is of hij groot genoeg is. Is hij te klein, moet je een 11.5 hebben, past die, is er niks aan de hand :)