Hier ook iemand met ervaring met een rolletjes bit.
Mijn paard pakte ook telkens het bit vast, en erg gemeen ook! Omdat ik zelf met de handen in het haar zat en het op een nette rijtechnisch manier niet op te lossen was, en we hebben echt alles al geprobeerd. Zadel is op maat gemaakt, tandarts komt om het half jaar, om het half jaar krijgt ze een massage. Paard is compleet binnenstebuiten gekeerd om uit te sluiten dat het niet een medisch probleem was, foto's van alle 4 de benen, foto's van de rugwerfels, nekwerfels. Echo van de beide voorpezen, echo van de hals en ondertussen een een hele smak geld lichter kwam er niks uit. Alles was perfect. Op aanraden dan toch maar eens een rolletje bit geprobeerd omdat we na een jaar lang proberen, aardig zijn, niet trekken, lang en laag rijden en geen medische oorzaak geen steek verder kwamen. Rolletjes bit geprobeerd en ze liep gelijk een stuk beter, constanter in de aanleuning, ze begon eindeijk een beetje te kauwen op het bit ivp de kaken strak op elkaar te houden en het hoofd te kantelen. Heel af en toe wil ze nog wel eens proberen of ze het bit kan pakken maar nu kan ik de contole houden en rijd ik haar zo weer naar de ontspanning. Voor mij en mijn paard is dit bit op dit moment een uitkomst, mocht in de toekomt ons rijden meer bevestigd worden stap ik wel weer over naar een gewoon bitje maar op dit moment is het voor ons perfect.
Dus ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk of het voor jou en je paardje werkt.