Zadel van mijn dochtertje gestolen !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:33

Anders doe je een oproep dat je echt graag bij iedereen zou willen zien, zodat mensen zich niet persoonlijk verdacht gemaakt voelen als zij wel worden bekeken maar een ander niet. Echter lijkt het me wel heel dom als het zadel uit jou kast haalt en in hun eigen kast doen als hun bedoeling stelen was?

Is het niet mogelijk dat iemand het perongeluk uit jou kast heb gehaald (zijn alle combinaties overal hetzelfde?) en hem daarna weer in hun eigen kast hebben gedaan? Ik heb ook wel is een zweep terug gevonden in mijn kast (bij ons stonden ze altijd open zolang we er waren, dus een ander kon makkelijk spullen in en uit je kast halen) die later van iemand anders bleek, ik hoorde dat pas een paar dagen later toen ik toevallig opving dat diegene zijn zweep kwijt was. Die had ze gewoon in een dromerige bui in mijn kast gedaan.

Cemlys

Re: Zadel van mijn dochtertje gestolen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:26

Zijn alle kasten al nagekeken. Als het idd puur afgunst is, dan is het een heel erg sneu van die persoon, dat je zo laag kunt vallen. Ik heb een tijdje terug ook een stubben laurus laten aanmeten ivm niet passen andere zadels, ondertussen nog eentje gevonden die ook erg goed past (als je hierover info wil dan mag je mij altijd pb'n, past vaak erg goed op die echte ponyruggetjes)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:27

Ik zou ook de manege uitkammen (en buiten rond de manege ook). Levert dat niets op dan zou ik het via de manegehouder spelen, die kan toch de kasten langs gaan? Hoef jij ook niet bij te zijn en als hij het zadel vindt moet hij zelf maar bekijken wat hij met die persoon doet?

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:46

Hele manege uitgekamd vanmorgen, van boven tot onder en van binnen en buiten. De manegehouder vindt het ook erg vervelend, de zadelkasten zijn allemaal met eigen sloten beveiligd en kunnen we dus niet zo maar in. De zadelkasten staan in de zadelkamer, we hebben ze nu ongeveer allemaal bekeken omdat er veel open stonden maar er zat niets in. Ik heb een beloning uitgeloofd en een nieuwe oproep opgehangen. Wie weet komt er een reaktie, ik wacht nog een paar dagen en dan bestel ik een nieuw zadel. Mijn zadelmaker is echt fantastisch en wil me wel een beetje helpen, hij vindt het ook te erg voor woorden.

Vanmorgen had ze springles op haar dressuurzadel, het ging redelijk. Maar lekker is anders...
Pony en kind gingen super en daar geniet ik volop van beter dan me blijven ergeren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:52

Wt een balen zeg!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:54

Mischien kan de staleigenaar erop bestaan dat zij wel alle kasten zou mogen inzien van de klanten die hun kast wel op slot hadden? Het is immers niet niks wat er gestolen is...
Waren er vreemde kinderen op stal op die dag die met bekende kinderen van de manege daar waren?
Ook die hebben hier wel een handje aan om zo eens spullen weg te halen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:37

Wel ongelooflijk dat mensen dat zo kunnen bij mensen die ze misschien dagelijks tegen kunnen komen... Ik zou jou niet meer recht in het gezicht aan durven kijken als ik zoiets zou doen :n Sommige mensen hebben echt geen geweten...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:35

ik hoor het zo veel de laatste tijd
en vooral bij manege's
suc6 hopelijk kunnen jullie hem terug vinden

de mijne ligt op slot aan de ketting...
misschien een tip

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:23

Oeie, dat is vervelend, zeker omdat het nogal vreemde omstandigheden zijn!

Mijn zadel is ruim een maand geleden ook gestolen. Heb gelukkig het opgegeven bedrag teruggekregen van mijn (inboedel)verzekering. Mijn tijdelijke zadel en zometeen ook mijn nieuwe zadel blijft dus niet meer op stal liggen en gaat iedere dag met mij mee naar huis na het rijden. Handig is anders, maar dit overkomt mij geen tweede keer!

Had je je andere zadel ook op de manege liggen?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:38

Dat is flink balen zeg! En ook niet zo goedkoop, alle toebehoren zitten er al op :n
Het is nu al een tijdje geleden, dus dat het zadel verkocht zou kunnen zijn is al een grote kans! :(
Maar ik hoop voor je dat het zadel terecht komt!

Bij ons is ook ooit een camera (voor toen peperduur, ongeveer 4/5 jaar terug) gestolen omdat ze ons nummer wisten en hebben ook ons zadel voor een ritje "geleend" of het paard erbij zat was niet duidelijk maar het dekje was toen zeiknet, dan vertrouw je je stalgenoten ook niet meer! :(

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:58

vrezelijk zeg dit
dat andere niet gewoon van je spullen af kunnen blijfen
maar daarom heb ik ook zo'n hekel aan een gezamelijke zadel kamer
ik zou er altijd voor kiezen om mijn spullen in een eigenkast te hebben

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:15

Misschien een tip om een hogere beloning beloven, of je die daadwerkelijk geeft is nummer 2 :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:31

xSlvna schreef:
Misschien een tip om een hogere beloning beloven, of je die daadwerkelijk geeft is nummer 2 :)

Jaa, en dan komt iemand die het zadel kan aanwijzen, en krijgt ie zijn beloning niet...

Ik heb deze week een hele lijst zadels aangeboden gekregen, ik ga even kijken of er wat tussen zit wat vergelijkbaar is.

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:05

Ik heb €250,- uitgeloofd als beloning maar nog steeds geen enkele reaktie. Ook heb ik gevraagd of ze het gewoon op de plek willen terugleggen omdat ze er nauwelijks iets aan hebben maar helaas...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:12

Als ik het goed begrijp lag het zadel dus in een kast in een afgesloten ruimte.
Dus jullie kast stond open?

Erg vervelende zaak in elk geval.
Ik weet dat die kleine maat zadeltjes van een merk het altijd goed doen, omdat die er maar weinig zijn.
Dus in de handel zijn ze die zo kwijt als het moet.

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:21

Normaal heb ik alle spullen thuis liggen, de pony staat ook bij ons. Maar ze had op zondagmiddag Clubkampioenschappen gehad en was 1e geworden door alle consternatie heb ik het zadel op een bokje laten liggen in de gang. Een goeie kennis van mij heeft het toen meteen in de zadelkamer gelegd op een bokje en heeft de zadelkamer afgesloten, er zit een cijferslot op de deur en de code is alleen bekend bij pensionklanten (als het goed is). Hier is het uit gestolen op maandag tussen 12 en 15 uur. 12 uur lag het er nog en 15 uur was ik er om het op te halen, niet dus, weg was ie !
Het is door iemand gestolen die ik ken, het enigste wat ze er mee kunnen is verkopen en dat zal onderhand wel gelukt zijn. Ik heb wel alle mogelijke actie direct ondernomen maar helaas zonder resultaat...
De verzekering doet dus niks omdat er geen braaksporen zijn, echt waardeloos dus. Ik zal een nieuw zadel moeten aanschaffen er zit niks anders op maar eerst sparen dus. Mijn dochter ziet nu overal spoken/dieven en is zelfs heel erg bang dat haar pony gestolen wordt. Ze begrijpt niet dat er iemand is die zij kent ook nog haar zadel heeft gestolen...dus dat is des te triester !