Kleefspray om beter in het zadel te blijven zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:32

Ik ken het wel in een soort stick achtig idee. dit heb ik wel eens gebruikt en het maakte enorm stoef! erg makkelijk bij jonge diertjes op wedstrijden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:34

Gewoon een beetje in je broek urineren scheelt ook en is veel goedkoper.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:34

@max Uhmm, mag ik??
ligt eraan hoe je iets opvat, de ene is er misschien wel heel enthousiast over, de ander niet.
Ik ben het type dat meteen minpunten gaat bedenken, dus neem ik zoiets aan.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:34

F_Orumster schreef:

dan heb je toch een hele gele vlek in je broek :')

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:35

F_Orumster schreef:

haha, raap me op. :')

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:30

MelanieB schreef:
jameyskatje schreef:
apart. ik denk dat een leren zitvlak in je broek (bij een leren zadel) toch ook wel verschil maakt. of gewoon een wintec zadel zoals ik heb.

ik heb er ook nog nooit van gehoord en het lijkt me inderdaad ook niet fijn voor zadel en kleding. ik zal het tenminste niet op een duur lederen zadel sprayen :=

*zucht*, lezen.

Het is speciaal voor zadel deze. ;) Oftewel, ook voor je dure zadeltje ja. Anders was het er niet voor gemaakt.

dus alles wat ' ergens voor is gemaakt' is dan ook gelijk 'goed'. ik vraag me inderdaad af hoe goed het dan wel niet voor je leer is. en zoals ik schrijf (over lezen gesproken) het LIJKT mij niet fijn voor je zadel en ik zal het niet gebruiken (en dat is eigen keus)

maar om dan gelijk met zo'n reactie te komen ''zucht, lezen'', kinderachtig hoor ;)

MelanieB

Re: Kleefspray om beter in het zadel te blijven zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:35

Tsja, je moet idd eerst lezen, aangezien zoveel mensen dat niet doen, word je er op den duur wel zat van ja. Dus ja, noem het kinderachtig. :D
En het is voor je zadel gemaakt, en dus ook op je duur lederen zadeltje, ook voor een 'goedkopere' wintec.
Als het niet fijn voor je zadel is, zouden ze het wel afraden voor een zadel. Maargoed, ik spreek dus uit ervaring erover iig.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:01

nou mijn excuses, ik wist niet dat bokt je zo erg aan het hart gaat. Zo'n snelle irritatie, kom op, je bent niet verplicht om te reageren. Think positive & enjoy life.

Er zijn wel meer dingen op de markt waarvan ik het nut niet inzie.. Als mensen nu eens gewoon een goede zit zouden ontwikkelen was zo'n spray misschien niet eens nodig. Maar iedereen moet het uiteraard lekker zelf weten ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:20

Ehm, spil binnen marketing is overtuiging, of de lading nu klopt of niet. Als yakult stront in dat zinloze drankje stopten zouden ze nog zeggen dat het goed voor je is. Of oil of olaz die ooit zei dat het je dna verbeterd (al was deze binnen no time teruggefloten door de reclame code comissie).
Ik dwal af, maar punt is dat kritisisme een zeer goed ding is. En zeker met producten die onzinnig klinken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:56

Ik vind het wel goed bedacht, maar heb het idee dat een paar zitlesjes zich wellicht iets meer lonen op de langere termijn. :P
Dat je benen stil liggen, betekent immers niet vanzelf dat ze goed liggen...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:51

Janedieene schreef:
@max Uhmm, mag ik??
ligt eraan hoe je iets opvat, de ene is er misschien wel heel enthousiast over, de ander niet.
Ik ben het type dat meteen minpunten gaat bedenken, dus neem ik zoiets aan.

Nou gooi je minpunten maar in de sloot ;) Ik ken dit spul al jaren, en gebruik het ook. En ik kan echt wel zitten hoor, maar op een wedstrijd is een net ietsje stiller been nou net mooier dan 1 die iets beweegt. En dit spul maakt dat je been nou net dat ietsje stiller ligt :D En aangezien ik het al jaren gebruik, nee het geeft niet af, je zadel/broek weet ik het heeft er niet van te lijden. Nog gekker ik heb het vorig jaar zelfs op de stoelen van mijn auto gespoten. Voordat ik die kreeg hadden ze van de garage hem helemaal laten reinigen door een bedrijf, en die hadden een leuke puinzooi van de stoelen gemaakt >;) Spiegelglad, gewoon rechtuit kon ik al niet rustig blijven zitten, maar bij elke bocht schoof ik helemaal alle kanten op. Eerst schoongemaakt met zadelzeep en daarna heb ik Haftspray erop gespoten. En ik schoof niet meer door de auto :D
Dit is nou zon "het klinkt flauwekul, maar dit werkt" spul :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:00

Misschien moet ik dan toch maar eens een flesje kopen voor onze eetkamerstoelen. :P

(Offtopic: wat heb jij een leuk onderschrift! :D)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:21

Lijkt me wel goed dat spul, idd bijvoorbeeld bij voltige daar is de grip op de handvaten altijd mooi meegenomen. Mensen die de neiging hebben dat de teugels uit hun handen glijden lijkt het me ook wel handig.

Het klinkt mischien raar dat spul maar het lijkt me zeker niet slecht.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:42

Konstantine schreef:
Misschien moet ik dan toch maar eens een flesje kopen voor onze eetkamerstoelen. :P

(Offtopic: wat heb jij een leuk onderschrift! :D)

Hihihi ja wie weet helpt het. Voor je eetkamerstoelen dan he :D
En thanks, eerlijk gejat van een Duitse forumcollega ;) Ik vond em geweldig.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:27

Ik heb wel dat mijn ene rijbroek behoorlijk gladder is dan de andere én ik rij normaal altijd met chaps (suede achtig spul) dat 'kleeft' beter aan mijn paard. Zou ik het voor de wedstrijden ook op mijn laarzen kunnen spuiten zodat ik dan ook wat beter aan mijn zadel/paard kleef??
Het klinkt zo wel een plakkerige bende dat kleef spul, haft doet me denken aan houvast, betere naam voor 't spul..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:21

Ik weet het niet, voor een dressuur wedstrijd kan ik me best voor stellen dat je zoiets heel handig vind.
In mijn opzicht blijft het wel gewoon zo: een goede ruiter heeft geen middeltjes nodig.
Maargoed, ik snap de verleidelijkheid hihi :o

Beetje offtopic:
Ik heb trouwens bij een stalhouderij gewerkt, en daar was ik dus begeleiding in het bos. (en natuurlijk gewoon het mest/voer en opzadel werk)
Meestal voor mensen die de weg niet kenden, of nog nooit gereden hadden.
Wat trouwens erg frustrerend is.
Heb ook wel eens een groepje autistische kinderen mee gehad. Lieve kinderen, maar het is wel lastig, ze zijn snel in paniek, huilen snel, en maken vreemde bewegingen.
Denk dat het voor zo'n stalhouderij dan helemaal niet verkeerd is als je wat steviger in een zadel zit.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:01

Het lijkt me juist enorm irritant dat je aan het zadel "kleeft" ofdat het stroever is.
Ik wordt echt helemaal chagie als ik het zadel ingevet heb, en ik voel dat het stroever is. Dat houdt me tegen voor mijn gevoel, en het zit me dus in de weg. Evenzo met een broek met lederen zitvlak. Vind ik ook super irritant. Juist het vrij kunnen bewegen in het zadel vind ik zo fijn.
Maaja... zo zie je maar... iedereen is weer anders :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:04

Ik heb het een tijdje gebruikt voor stillere zit. Ik had een nieuw zadel en moest er erg aan wennen. Daarnaast gooide mijn oude paard aardig hoog op. Ideaal spul. Vlak voor opstappen er opspuiten. Geeft niet af of zo. Ik had alleen wel een ander merk.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:04

wopkelover schreef:
F_Orumster schreef:

dan heb je toch een hele gele vlek in je broek :')

gele rijbroek met een donkerder zitvlak, niets aan de hand :')

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:05

AHA!

Daarom zitten die mannen van de Spaanse rijschool zo stil. :')

Vond het al een wonder, vergeleken met hun stuiterd Edward Gal alle kanten op.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:11

Wat ik me dan afvraag. Gaat het er dan gewoon weer met zadelzeep van af? Ik heb een paard dat erg hoog opgooit in draf, het is echt bijna niet uit te zitten, dus daar lijkt het mij wel geschikt voor.

Maar ik kan anders altijd nog even veel drinken voordat ik ga rijden :+

Sierra_Shaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:46

Is het een soort poeder of neigt het meer naar vloeistof, vraag ik me af? Enne, doe mij maar gewoon een lekkere rijbroek met lederen zitvlak! In combinatie met mn harige (suedelook) zitvlak van mn zadel zal je er nevernooit niet uitglijden :-)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:54

Ik ben wel bekend met deze:
Afbeelding
Sadl-tite no slip grip stick
voor extra grip op zadel,
laars en handschoenen
Die heb ik zelf, smeer ik op mijn zweetblad en op mijn handschoenen, voor extra grip.
Zadel lijd er niks aan :n Ik kan het er zo weer vanaf poetsen.
De spray ken ik niet, zag dat ze hem ook in creme vorm hadden :j

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Ik heb gewoon een leren zit in mijn rijbroek, ook een mooie oplossing :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:09

Renske_W schreef:
Ik ben wel bekend met deze:

Sadl-tite no slip grip stick
voor extra grip op zadel,
laars en handschoenen
Die heb ik zelf, smeer ik op mijn zweetblad en op mijn handschoenen, voor extra grip.
Zadel lijd er niks aan :n Ik kan het er zo weer vanaf poetsen.
De spray ken ik niet, zag dat ze hem ook in creme vorm hadden :j

Ja die hebben wij ook, smeren we aan de binnenkant van de rijlaarzen.

Onze dochter kan idd met dr suede chaps dr benen netjes stil houden en met haar leren rijlaarzen is dat een stuk lastiger vandaar de keuze voor deze stick.