Het hangt er net vanaf hoe je paard gebouwd is. Als ze een dikkere tong heeft en/of weinig ruimte in de onderkaak kan een lichte tongboog geweldig werken. Ook hier diezelfde ervaring, merkte direct verschil met rijden.
Thx,dat myler bit met die hogere tongboog werkt die minder in op de tong en lagen?
Nee, juist de level 1 (rechte, maar wel onafhankelijk van elkaar bewegen) werkt minder op de lagen.
Level 2 gebruik ik al jaren, lichte tongboog, werkt echt super, paarden hier nemen 'm fijn aan en lopen er al jaren op. Lvl 3 ook nog geprobeerd maar die werkt teveel op de lagen wat mijn paard(en) niet fijn vinden.
Thx! bij de winkel hadden ze geen myler,dus ik heb een ky rotary bit meegenomen..vandaag mee gereden en dat ging al een stuk beter.Deze accepteert ie nu al veel beter dus ik ga even kijken hoe dit verder gaat.
Je zou paul versluis kunnen vragen of hij in de buurt komt zodat je een myler kan testen? Je kunt hem ook laten opsturen door paul dan ben je alleen de verzendkosten kwijt als je hem niet koopt meen ik.
ik heb een dubbelgebroken robart 'pinchless' bit. Super bit, werkt vriendelijk omdat elk deel van het bit onafhankelijk van elkaar kan draaien. Ben er heel blij mee en mijn paard geloof ik ook.
KY Rotary is ook fijn, dat wilde ik nog noemen als alternatief. Heb er nu de dubbelgebroken versies van voor mijn pony, en vooral het onafhankelijke bewegen spreekt me aan, evenals de symmetrie.
Alleen zou ik persoonlijk nog graag een myler of Billy allen uitproberen. Gewoon, omdat ik de verbetering heb gezien van onze andere pony toen ze een ongebroken bit in kreeg (correctiebit van HS Sprenger).
Eigenlijk alles wat je in zijn mond gebruikt als bit werkt in op de lagen. Alleen de ene op een andere manier dan de andere en in meer en mindere mate. Je kan het beste tegen elkaar overwegen wat beste bij jullie past.