Wat is het ideale kinderzadeltje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Wat is het ideale kinderzadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:28

Ik ga eens even bellen of in de buurt kijken naar de Wintec :-)

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:29

Wij hebben ook de wintec met verstelbare kussens, het ligt op de mini shet en op onze kruising fjord.
( uiteraard moeten we de kussen dan verzetten en andere singel maar dat is in 3 tellen gebeurt)
Vaak doe ik er de pad onder van mijn zadel ( western) en ga ik er achter zitten. dan is het net of ze echt kunnen rijden ( ze hebben geen flauw idee dat ik dan stuur ) vinden ze erg leuk.
Voor echt intensief rijden zou ik een ander zadel nemen maar dat is nog niet aan de orde nu toch

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:30

Waar woon je? anders zou je wel bij mij mogen kijken....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:18

Loes'sCorner schreef:
probleem bij mij zal dus ook echt de breedte worden ben ik bang......ik heb geen idee hoe breed ze gaan?

@Marena, bedankt voor je info, dus beter nog geen barefootje of juist wel, de kleine maatjes zouden toch eigenlijk moeten kunnen?

Longeersingel zou kunnen maar ik wil eigenlijk ook beugels eraan, dat geeft toch meer steun/.

De Kids Barefootjes zijn toch voor de wat al wat grotere kinderen hoor , zeg tussen de 6 en 12 jaar.
Die kleine turfjes die verzuipen daar nog in , de beentjes komen er niet goed onderuit.

Vandaar dat ik tot een jaar of 6 zou gaan voor een Pinokkio of Wintecje voor de èchte kleintjes , en dan pas naar een Barefootje.
Mijn nichtje van 6 is klein voor haar leeftijd en voor haar zijn de Barefoot Kids zadeltjes ook nog wat te groot , het Barefoot Kids Arizona zadeltje past echter wel heel mooi bij d'r omdat die geen zweetbladen heeft , dat past wel mooi :j Alleen de fendertjes passen nog niet , daarom heeft ze er beugelriemen aan :)

Over een half jaartje wordt ze 7 , dan kunnen we de fenders wel weer eens passen denk ik :j

Maar toen ze een jaar geleden nog 5 was , was een Pinokkio zadeltje echt het beste voor haar , dat is gewoon een zadeltje dat mooi op maat is voor die kleintjes :)
Toen ze 6 werd werd die wat krapjes en heeft ze de Arizona gekregen , erg stoer :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:58

En hoe denk jij over die pinnokio zadeltjes of zon wintecje op[ een haflinger?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:53

Mijn zoontje is op de foto trouwens 9, hij heeft een klein kontje en past nog prima in dit zadeltje en zal er voorlopig nog niet uitgroeien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:12

Pinokkio kan sowieso , dat gaat alle kanten op , Wintecje durf ik niet te zeggen maar zoals het hierboven klinkt buigt die dus ook goed mee begrijp ik :)

(Maar vraag het gewoon even aan Nick of Mart , daar heb je wel vaker contact mee toch ? Die hebben wellicht nog wel een betere suggestie ook , zijn er heel erg in thuis :) )

517927

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:40

ik ben toevallig ook aan het rond kijken . mijn dochter is 6 jaar . maar ik wil al wel een echt zadel , niet zn plat geval . en 1 met wrong , zodat je steun hebt. deze merken hadden best goede modellen . Bates kids VHZ model in de maten 14 tm 16 inch . kieffer junior . Maar het is echt wel zoeken. er zijn genoeg pony zadels maar allemaal van die modellen met weinig steun een breed aan de bovenkant . dat zit niet fijn voor de kinderen. suc6

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:22

Ik heb een Barefoot kids X0....Hij is super. We hebben m gekocht toen ze 4 jaar was en ze is nu bijna 6 en ze zit erin als een huis.
We hebben m op een shetlander gehad en we doen m ook op mijn paard 1.64. Geweldig zadel. Ik ben er superblij mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:48

je kunt kijken voor een wintec 250 15inch met verwisselbare boom
517927 schreef:
ik ben toevallig ook aan het rond kijken . mijn dochter is 6 jaar . maar ik wil al wel een echt zadel , niet zn plat geval . en 1 met wrong , zodat je steun hebt. deze merken hadden best goede modellen . Bates kids VHZ model in de maten 14 tm 16 inch . kieffer junior . Maar het is echt wel zoeken. er zijn genoeg pony zadels maar allemaal van die modellen met weinig steun een breed aan de bovenkant . dat zit niet fijn voor de kinderen. suc6

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:04

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:15

Thorowgood en Kent & Masters hebben ook ponyzadels vanaf 15". Prima kwaliteit (Engelse makelij) voor een betaalbare prijs. Kunststof of leren zadel en veel verschillende mogelijkheden voor aansingelen. Ik kan 'm echt aanbevelen. Succes!

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:37

Wat is je budget ?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:45

Loes s corner , inheb een soort klein barefoot zadeltje/ westernmodel ( geen echte maar een look alike, stuur even een pb met je woonplaats, het is zeker de moeite waard denk ik, om dit even te proberen. De wereldrijk hoef ik er niet voor.....