Halsters- snel versleten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:36

_KellyAV schreef:
Ik heb een lederen voor op de wei en nog een andere oud voor op de wei. Had er eerst 1 van HH maar die heeft hij stukgetrokken. En ik heb er nog 2 voor net een anky en BR. Vind het zonde om van die dure halsters op het weiland om te doen, wordt toch vies.

klopt... heb je wel eens gehad dat je lederen halster bechimmelde als het nat van de wei kwam, of heb je dat niet? Want dan moet ik me er misschien ook eentje aanschaffen...

Anoniem

Re: Halsters- snel versleten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:39

Ik doe helemaal geen halsters om op de wei, ik vind dat eng. Of ik doe een oude, die vrij los zit, en die ze zelf afkrijgt. Maar anders niet, vind dat maar eng.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:40

Yamcha schreef:
Ik doe helemaal geen halsters om op de wei, ik vind dat eng. Of ik doe een oude, die vrij los zit, en die ze zelf afkrijgt. Maar anders niet, vind dat maar eng.

Hoezo eng? Ik vind een halster dat los zit op de wei zeker en vast eng!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:41

ik heb voor mijn kleine een wit halster, en voor het andere paard erbij een sterk zwart trekpaardhalster.
bij mijn oudste paard heb ik een simpel nylon halster, een lederen halster, een bruin lederen halster met sluiting oa op de neus en een touwhalster.
in de kast heb ik nog een roze halster met strasjes liggen, een nylon halster, en een wit lederen halster met ketting. deze zijn nog niet gebruikt, en liggen te wachten tot de andere versleten zijn.

Helaas verslijten ze absoluut niet eigenlijk, mijn mooi lederen halster gebruik ik zelfs voor dagelijks gebruik.
als er een halster weggaat is het omdat die kapot getrokken is, of omdat die te klein werd voor mijn veulen, die nu zo goed als volgroeid is dus ..;
doet mij eraan denken dat ik mijn lederen halster beter eens schoonmaak en eerst de nylon dingetjes op gebruik ...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:48

Ik heb al tig halsters gehad. Nu doet ze het laatste jaar al met 1 halster. Dus niet slecht heb nog 2 reserve hangen. Eentje daarvan heeft ze nu aan omdat de andere gewassen moest worden. Dus heb er nu 3 liggen. Nu is ze er netjes mee maar er zijn tijden geweest dat ik net een nieuw halster had gekocht, en ze had hem toen nog aan op de weide, dat ze hem de volgende dag al kapot had. Dus in de zomer staat ze voortaan zonder halster 24/7 buiten maar in de winter met binnen en buiten zetten blijft het halster aan en wonder boven wonder nog geen 1 stuk en nog maar 1x af gegooid. Dus ze wordt eindelijk wat volwassener/rustiger.

Ik gooi ze altijd gewoon in de biotex, heb zelden last van slijtage of roest gezien ze dus in het verleden niet zolang mee gingen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:52

Heleennn schreef:
Yamcha schreef:

Hoezo eng? Ik vind een halster dat los zit op de wei zeker en vast eng!

Halsters op de weide vind ik ook erg eng, heb de gevolgen ervan te vaak gezien.

Ik heb mijn halster tijdens de bokt voor Azie actie gekocht, dus die heb ik al 8 jaar. Maar ik gebruik enkel gewone halsters op de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:57

Ik gebruik ze bij het wandelen, binnen/buitenzetten, poetsen en op de trailer. Niet op stal, niet op de wei of paddock. Heb er teveel horrorverhalen over gelezen en gehoord, hoef dat niet zelf mee te maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:00

Halsters hier slijten eigenlijk totaal niet.
Ooit eens 1 kapot getrokken... Maar verder?
Kom niet van die rotdingen af, heb dus geen reden om leuke nieuwe te kopen.

Maar in principe hebben ze ze hier ook alleen om als ze aan de hand mee moeten, vaststaan of op de trailer staan, verder zelden of nooit.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:06

haha mijne had t voor elkaar gekregen om in 1 week 3 halsters kapot te trekken..
nu heb ik 2 weihalsters
en 3 nette

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:39

Ik heb een scapa halster al min 5 jaar gaat nog steeds super mee en nu een nieuwe voor mijn nieuwe pony zo'n Danny's gaat wel rafelen omdat haar wei vriendinnetje er aan ging bijten en ik had een leren halster van hypostore die ging maar 3 maanden mee ze trok hem zo doormidden :(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:52

ik koop ook regelmatig een nieuw halster. als het te vies is, of wat roest aan zit ( alles hangt buiten bij mij) dan koop ik gewoon weer en nieuwe. De buitenhalsters zijn vaak vrij goedkope bij mij, max 15 euro.
Ik heb ook een leren halster voor de nett uitstapjes en een nette stoffen voor de uitstapjes.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:39

bij mij gaan ze eigenlijk ok nooit stuk
maar ben ze na een half jaartje meestal wel beu
en koop ik weer een nieuwe in een leuk kleurtje
koop nooit de duurste merken dat vind ik zonde
omdat ik weet dat ik ze na een paar maanden toch weer beu ben
hou nou eenmaal van afwisseling

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:02

Hoezo horrorverhalen, Nu ben ik wel benieuwd hoor :D heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:07

Horroverhalen? Bijvoorbeeld dat een paard zijn kaak heeft gebroken omdat hij met het halster om een paal terecht kwam en zich met alle macht los heeft getrokken?
Een paard dat zn nek, kaak en been blesseerde omdat hij met schuren ín zijn halster is gaan staan en zo gruwelijk klem is komen te zitten?
Dat zijn slechts twee voorbeelden, maar geloof me dat er enge dingen kunnen gebeuren...

Hier ook geen halster om op de wei. Ik heb verschillende halsters, voor dagelijks gebruik een shockemole en een BR en ze gaan beiden superlang mee :j
Anky blijft ook heel lang mooi, zonder roest alledrie.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:18

Ik heb nog steeds het eerste halster wat ik ooit kocht, voor het allereerste eigen paard dat ik kreeg. Die moet inmiddels 12 jaar oud zijn. Dit halster gebruik ik dagelijks. (merk onbekend, gekocht bij een klein lief paardenspullenwinkeltje in Groningen) Wel heb ik een ander halster voor in de paddock, in de wei staat ze meestal zonder halster. Als ik wegga met paardlief gebruik ik een leren halster. Ik heb voor de verjaardag van paard een leren halster gekregen met haar naam er op ( :+ ), maar m'n 'oude' halster is ook nog steeds als nieuw.

*edit, hoe vaak kan je het woord 'halster' gebruiken in `post.. pff

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:22

Die van mij was 3 euro geloof ik, die gaat ook al een aantal jaar mee. Mijn paard is echt een zwein dus die ligt elke dag in de prut te rollen, zonde om haar wat duurders om te doen. Ik heb ook wel Harry's horse gehad van 20,- maar die hebben hele zwakke gespen dus daar zijn er zeker 3 van gesloopt binnen korte tijd door mijn vorige paard:(

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:35

mijn paardje heeft op de wei mijn allereerste halster om, die ik ruim 12 jaar geleden gekregen had toen ik op paardrijden ging :j

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:38

Ik heb 5 halsters, 2 voor op de wei en stal, die wissel ik af als ze vies en nat zijn, 2 nette halsters en 1 reserve. Een van de stal-wei halsters is al bijna 2 jaar oud. En dat vind ik netjes voor een halstersloper. Had eens een halster dat met een week kapot gemaakt was. ):

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:22

Qua horrorverhalen: paarden die zich hebben opgehangen in de stal of wei, aan het halster...... bij mij gaat een weidehalster dus of zo los dat ze hem zelf af kunnen krijgen, of een die breekt als ze eraan hangen, of gewoon niks, en meestal dus niks.
Heeft 2 voordelen: veilig voor je paard
Je halster slijt niet of nauwelijks

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:52

Wil je op een veilige manier een halster omdoen is het slim om er een veiligheidshalster van te maken, door een stuk klitteband tussen de ring op de kaak en het kopstuk te maken. Dan kan hij losgaan wanneer je paard vast komt te zitten :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:16

Voorheen had mijn pony zowel op stal als buiten haar halster om en dan eens in het jaar of twee jaar was deze versleten en kocht ik weer een nieuwe. Tegenwoordig laat ik het halster af en blijft het mooier. Wel raakt de sluiting eerder versleten en dan moet ik toch weer een nieuwe kopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:17

Mijn halsters gaan erg lang mee. Ik heb zelfs het eerste halster van Amber nog dat ze als veulen droeg. Daar heeft mijn shet nog een hele tijd mee gelopen. Op een gegeven moment was het klipje van de keelriem kapot. Met een musketonhaak eraan ging het nog lang mee. Dat halster is al zeker 13 jaar oud. Ze dragen het trouwens enkel als ze iets moeten doen, in de wei normaal niet. Al doe ik ze nu vaak wel om, omdat ze vaak maar een half uurtje mogen grazen en ze dan makkelijker te pakken zijn.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:41

Ik heb een halster van Pfiff, met van dat lekkere zachte bont erin. Mijn verzorgpaard draagt het al een jaar en het is inmiddels wel een beetje vies, maar nog niet versleten of roestig.
Nu moet ik zeggen dat ze het alleen draagt bij poetsen en wandelen, dus hoogstens een uurtje of anderhalf per dag.

Dure halsters kopen vind ik altijd een beetje zonde, ze worden toch alleen maar vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:17

ik heb een halster die is nu bijna 6 jaar oud, is wel wat roestig maar nog helemaal heel en nog super te gebruiken

en van waar: den decathlon

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:31

Ik heb 1 halster nu iets van 8jaar! en die is pas deze zomer kapot gegaan! (naja kapot, een stiksel kapot moet nog gemaakt worden) is een goedkoop merkloos halster *\o/* wel wat roest enzo maar verder zag hij er na wassen steeds weer mooi uit :D

Verder roesten ALLE halsters bij mij, zelfs me anky halster :( en heb hem gewoon op stal hangen en hem nu in 2jaar tijd 1x gewassen.

Ik heb 8 halsters voor mijn verzorgpaard, heb ze per 2 a 3 op stal hangen en zo wissel ik regelmatig af :) als ze echt vies zijn neem ik ze mee en was ik ze met biotex, eerst 2x met alleen water even spoelen dan 2x met de biotex poeder en de 3e keer laat ik ze er een aantal uur instaan dan haal ik hem er uit wring hem uit, droog de 'ijzere' dingen af en dan hang ik hem boven het bad/douche om uit te druppen :)