Barefoot zadel voor paard met korte rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:18

Misschien vind je het leuk eens te kijken in dit topic :

[HAR] voor en nadelen boomloos zadel

Staan leuke tips in! en extra inlages heb je niet nodig maar wel de inlages die speciaal bedoeld zijn voor een zadel met VPS, waarschijnlijk heb je gewoon de juiste want die zijn niet zo dik en stevig....de oude voor een zadel zonder VPS zijn een stuk harder/steviger maar zijn nu niet nodig. Als het zadel al wat ouder is zouden ze op kunnen zijn en nieuwe zijn niet zo heel duus maar is het zadel maar weinig gebruikt zou ik me geen zorgen maken! Een echt barefoot (Grandeur) pad is wel met wol eronder dus vind ik al fijner en wat dikker op de rug.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:20

Ik vind het zadel ook prima liggen hoor :j
Dit is de rug van mijn pony
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:25

inderdaad, met vps zadels heb ik nog niet te maken gehad sorry!! of mijn inlageverhaal daar wel of niet voor geldt weet ik dus niet, sorry!
een ander zadel
maar:
Afbeelding
zo ligt het bij mijn pony :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:27

Ik vind je zadel ook niet te lang, zeker niet. Voor de pads, schaf er een aan die erbij hoort, weet je zeker dat het goed is. Voor jouw zadel is dat deze: http://www.boomloosrijden.nl/londonpad.htm. Nieuw is hij 90 euro, maar wie weet valt hij ook wel tweedehands te krijgen.

Mag ik wat vragen, vinden jullie mijn zadel te lang?
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-34WGHMCP.jpg
Ik rij er niet mee, paardlief is nog niet eens drie, maar dit is wel het zadel wat ik voor haar op het oog heb (ik wil de zwarte, deze is van mijn bijrijdpaardje), ze zal nog wel iets groeien in de rug, maar ik hoop heel erg dat dit op den duur gaat passen...

_PatriciaH

Re: Barefoot zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:29

Ik heb het idee dat het iets teveel naar voren ligt? maar als je het naar achter schuift lijkt het wel te kunnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:33

Ik vind het geen probleem :)

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:47

@zoek, ik zal het topic zeker even bestuderen en bedankt voor het heldere antwoord, dan zal het dekje wel goed zijn...voor wat betreft de foto's van alle andere zadels, ik blijf ze alledrie te lang vinden :o , dus het zal wel aan mij liggen.
Het is toch zo dat de laatste rib daar eindigt waar de "kruintjes " van beide haarichtingen bij elkaar komen( aan het eind van de "buik"), als je dan een lijn naar boven trekt dan mag het zadel niet verder komen als daar en zoals ik het hier zie dan vallen alledrie de zadels daar ver overheen...maar misschien moet ik wel gewoon eerst even het topic over boomloze zadels eerst bestuderen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:49

De zadels vallen toch nog ruim voor de kruintjes ? :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:52

oh mijn zadel is ook te lang als je het ribbenverhaal meeneemt etc :j
feit is dat paardlief er geen lichamelijke hinder van ondervindt op deze wijze met mijn manier van rijden etc. dus dan vind ik dat het prima mag :D

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:53

Geloof dat het dan echt aan mij ligt :D , gelukkig maar !