Welk (toegestaan) bit heeft dezelfde inwerking als pelham?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:41

Ander bitje van Myler proberen? Ik heb nooit problemen met de dikte van het bitje gehad.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:42

Ik zou het scherpe bit er compleet uit gooien, terug naar de basis en gaan rijden op een heel zacht bitje, daarmee doortrainen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:44

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:46

upendo schreef:
Dat zeg ik niet, maar ik probeer alleen de TS te laten inzien dat "een bit" niet als enige het verschil uit kan maken. Volgens mij was mijn reactie toch best netjes en niet afbrandend. ;)

Dan vind ik de reactie die je geeft op een andere gebruiker verre van normaal. Excusez moi.

Daarnaast hebben manegeruiters niks te zeggen over de bitten van manegeknollen, dus je opmerking slaat kant noch wal. :')

Daarmee bedoel ik dat manegeruiters minder ervaring en minder begeleiding en minder te zeggen hebben over het paard dan een amazone op een hoger niveau met een eigen paard en goede begeleiding.

Over mijn reacties: Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Jij reageert normaal tegen mij en bent bereid om je reacties toe te lichten. Dan ben ik dat ook. Simpel zat ;)
Laatst bijgewerkt door Ania op 26-12-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:49

Sky_As schreef:
Je rijdt in de subtop? lijkt me dat je dan ondertussen wel moet weten hoe je een paard zonder een scherp bit los moet maken.... zo niet, zou ik toch liever geld uitgeven aan een goede lesgever dan aan Heras Hekwerken.
Gaat het om springen of dressuur? ook erg belangrijk trouwens voor het geven van een toegestaan bit...

Dit is super aanvallend.
Het had ook zo gekund:

"Je rijdt op hoog niveau, overleg eens met je instructeur of er mogelijk een andere oplossing is voor dit probleem dan een scherper bit."

Het feit dat iedereen haar gelijk geeft komt op mij over alsof iedereen het eens is met haar woorden. Had ze het in mijn bovenstaande woorden verteld was er mijn inziens niks aan de hand geweest.

Vervolgens komt Captain er ook even tussendoor trollen.. Tsja.. Dan vind ik dat ik er iets van mag zeggen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:04

upendo schreef:
slaat kant noch wal. :')
Iets slaat nergens op of het raakt kant nog wal.

Ik heb een merrie gehad die eigenlijk alleen op een ongebroken trens van bakeliet fijn liep. Hoewel ze later op s&t ook goed liep.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Welk (toegestaan) bit heeft dezelfde inwerking als pelham?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:16

Ik vind dat heel veel mensen denken dat we allemaal anky 2 zijn. Als er iemand een scherper bit in doet, dan is het meteen: je moet beter les krijgen of je moet meer controle over je paard krijgen. Nou ik heb met mijn pony altijd een pessoa bit in gehad bij het springen. Maar ik had mijn pony wel voor elkaar want ik reed z en heb verschillende keren op het nk gereden, en krijg les van een gp ruiten en met het springen van iemand die ook internationaal heeft gesprongen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:39

Slotje voor overleg.