Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mailun89 schreef:samanthaaxx schreef:haha klopt, dat was van mij
Maar was dit niet in een ITP?
Er was namelijk een hele serie van deze foto's. Zit je er daar zelf op?
In iedergeval ik gebruik zo'n bontje nooit onder het dekje. Altijd tussen en zadel en dekje in. Volgens mij hoort dit ook zo..
xSimonee schreef:Ik snap sommige mensen hier echt niet. Er staat toch duidelijk uitgelegd waarom een bontje op de blote rug moet en dan het dekje en dan het zadel en niet tussen het dekje en zadel? Waarom dan toch nog reageren dat het tussen het dekje en zadel moet?

setteke schreef:Tendance schreef:Er zijn tegenwoordig onderleggers, die je aan kunt passen aan je paard. Deze onderleggers zijn echt beter dan de onderleggers van schapenvacht!
Oh ja? Bontonderleggers zijn toch getest als de beste drukverdelers?
TS, zo hoort het officieel, de bontzijde op de blote paardenrug. Net als een gelpad, die hoort eigenlijk ook direct op de rug.
Vaak wordt het niet zo gedaan, zeker in het geval van het bontje. Die wordt erg gauw vies zo en van wassen worden ze niet bepaald fijner
.Yamcha schreef:Als je een bontje gebruikt, heb je helemaal geen dek nodig. Een dek is bedoeld om je zadel te beschermen tegen zweet, enz. Dat kan een bontje ook heel goed. Beide gebruiken is dubbelop en onnodig.
Dus óf een bontje óf een dekje, gebruiken, beide wordt te krap.
Wil je je bontje schoon houden...... niet gebruiken

rox_en_wilvy schreef:Als je een goed passend zadel hebt! Vangen de kussen de klappen op! Bontjes zijn alleen maar commercieel! Je kunt beter inversteren in een goede zadelmaker naar mijn mening!