Zeer goede waterdichte deken gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Zeer goede waterdichte deken gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:09

Harry's Horse heeft mijn paard nu op. Doet het super. Zelfs als er een gaatje inzit wat bij mij het geval is word ze nog niet nat met een stortbui! En nog goedkoop ook (vind ik)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 15:54

senna21 schreef:
TS, kijk vooral ook naar de goede pasvorm.
Een mooie kwaliteitsdeken kan nog steeds niet de juiste deken voor je pony zijn.
De pasvorm is veelal verschillend per merk.
Laat je dus goed informeren en probeer verschillende dekens uit.

Een regendeken moet goed sluiten om de hals en goed over de rug liggen (in balans).
Een deken die niet al te zwaar is (600 dn), ligt vaak fijner voor een paard dat in de regel geen deken op heeft.

Rhino dekens hebben wel een aardig goede pasvorm toch?
Heb op dit moment een Schockemohle deken die past niet zo mooi, maar Amaroni weer wel. Hoorde van verschillende mensen dat Rhino een goede pasvorm heeft (hopelijk dus ook voor mijn paard).

Denk je dat 1000 DN ook fijn is? Ik zoek het beste voor haar, maar ook de beste deken en 1000DN is net wat sterker toch?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:47

wheaterbeeta... zalige buitendekens, mooie pasvorm, lekker warm, niet schuren... enkel de kostprijs is een nadeel.. je komt gauw op 250euro uit of meer.

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:55

Mijn Rhino deken heeft in ieder geval een goede pasvorm. Had hiervoor een HH en deze zat echt voor geen meter, dus maar snel weer afgedaan.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:00

Ook hier een bucas fan,had voorheen Harry Horse dekens maar sinds ze rainrot heeft gehad van deze deken(slecht ademend)komt er op mijn arab geen andere dekens meer op ..
Heb trouwens nog 1 maat 190 te koop staan ,heeft maar een 2tal weken op gehad ,was toch te ruim bij haar borst....

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:11

Amigo heeft ook 1200 D trouwens. of 600.

Mariskavhb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:27

wheaterbeeta vind ik een erg goed merk, waterdicht, mooie pasvorm en geen scheurplekken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:29

Horseware of Bucas :j ik heb beide, verschillende varianten en ben daar zeer te spreken over. Ik zou nooit meer wat anders willen. Ik heb nu de Rhino Wug 200 gram op Kay liggen en die zit erg mooi met dat halve halsje, fijn dek.

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:19

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:32

Nogmaals bedankt voor alle tips,

Heb net bij bokker Josie de Rhino Wug Turn-out lite (0 grams) besteld en een 100 grams liner (onderdeken).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:43

Focussed schreef:
senna21 schreef:
TS, kijk vooral ook naar de goede pasvorm.
Een mooie kwaliteitsdeken kan nog steeds niet de juiste deken voor je pony zijn.
De pasvorm is veelal verschillend per merk.
Laat je dus goed informeren en probeer verschillende dekens uit.

Een regendeken moet goed sluiten om de hals en goed over de rug liggen (in balans).
Een deken die niet al te zwaar is (600 dn), ligt vaak fijner voor een paard dat in de regel geen deken op heeft.

Rhino dekens hebben wel een aardig goede pasvorm toch?
Heb op dit moment een Schockemohle deken die past niet zo mooi, maar Amaroni weer wel. Hoorde van verschillende mensen dat Rhino een goede pasvorm heeft (hopelijk dus ook voor mijn paard).

Denk je dat 1000 DN ook fijn is? Ik zoek het beste voor haar, maar ook de beste deken en 1000DN is net wat sterker toch?

Dat kan... ik gebruik voor m'n paard een 600 DN (amigo) Daar is 'ie niet zuinig op, maar het is oersterk.
Voordeel vind ik dat het een lichte deken is, waardoor het weinig effect heeft op de vacht (wordt niet platgedrukt).
Pasvorm is niet afhankelijk van een merk... Deze moet vooral passen bij jou paard. Dat komt (naar mijn mening) wel precies.

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:31

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:36

Focussed schreef:
Nogmaals bedankt voor alle tips,

Heb net bij bokker Josie de Rhino Wug Turn-out lite (0 grams) besteld en een 100 grams liner (onderdeken).

:j dat zijn ook super dekens