Nou ja, ik heb nu een kunststof zadel haha, maar ik heb er wel van geleerd. Eerst lezen, dan smeren
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Trennie schreef:prii_boy schreef:Ik heb een keer een zadel met leerverf geverft, het gaf een mooi resultaat en ik heb nooit vlekken in mijn rijbroeken gehad!
Wij hebben trouwens ook ons bankstel geverft, hier deden we eerst een primer (als ik het zo goed schrijf) onder en dat gad ook een zeer mooi en goed resultaat, wederom zonder vlekkenop kleding!
Heb je een foto heel toevallig?
En zijn er dingen die je nu anders aan zou pakken waar je toen niet aan gedacht had?
Bijv manier van opbrengen of iets anders hoe je te werk zou gaan?
Weet je ook nog welk merk verf je hebt gebruikt?

) 

??? Terpentine is heel slecht voor leer (kijk maar eens wat er gebeurt als je het op je huid krijgt). 
Snadrem schreef:Gaat de vulling ook niet klonteren van de verf? Ik heb namelijk geen idee in hoeverre het doortrekt.

) vraagt, zijn schoenmakers vaak wel bereid om je hiermee te helpen en een verpakking voor je te bestellen bij hun leverancier. Remy schreef:Hou wel in gedachten dat de kwaliteit van de verf bepalend is voor het resultaat. Ook binnen de indringverven zijn er verschillende kwaliteiten te vinden maar ik zou voor een zadel voor de echte professionele indringverf gaan. Als je het ze (lief) vraagt, zijn schoenmakers vaak wel bereid om je hiermee te helpen en een verpakking voor je te bestellen bij hun leverancier.