zadel blijft naar voor schuiven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnS

Re: zadel blijft naar voor schuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:47

Ik heb ook problemen gehad om het juiste zadel te vinden, maar één ding is zeker: een zadel dat schuift past zeker niet op je paard. Ik lees dat hij wat bijgevuld heeft, ik mag hopen dat hij niet via een klein gaatje wol bijgepropt heeft, maar de hele zijkant open gemaakt heeft en alles op een deftige manier ingelegd heeft? Nu heb ik een Wintec Cair en ben super blij met mijn aankoop.
Laat u niet doen, die man moet doen waar je voor betaald hebt en dit is een goed passend zadel afleveren!
Succes, :)

NinaHeutink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:11

heeeee.!

dat heb ik ook gehad met een manege pony.
dat zadel wat zij op heeft is heel fijn zadel. maar schuift steeds naar vorenn. we hebben het ook nog aangesingeld en soms gaat het dan wel beter! dus misschien aansingelen? en als het schuift past het vaak niet..

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 15:25

AnnS schreef:
Ik heb ook problemen gehad om het juiste zadel te vinden, maar één ding is zeker: een zadel dat schuift past zeker niet op je paard. Ik lees dat hij wat bijgevuld heeft, ik mag hopen dat hij niet via een klein gaatje wol bijgepropt heeft, maar de hele zijkant open gemaakt heeft en alles op een deftige manier ingelegd heeft? Nu heb ik een Wintec Cair en ben super blij met mijn aankoop.
Laat u niet doen, die man moet doen waar je voor betaald hebt en dit is een goed passend zadel afleveren!
Succes, :)

ik zou het niet weten of hij het zadel heeft open gehaald, maar hij wou eerst mij terug bellen na het weekend zodat hij in het weekend kon denken wat hij er mee ging doen nog bijvullen of uithalen :s

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:37

Een zadel opvullen of aanpassen kan alleen gebeuren waar het paard bij is, alleen dan kan de zadelmaker kijken of de aanpassingen welke hij gedaan heeft de juiste zijn en dan eventueel nog kijken wat te veel of te weinig is en zo verder puzzelen

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:36

Je kunt een staartriem nemen natuurlijk, nog een andere keuze is een anti-slip matje onder je sjabrak te doen. Dit zijn kleine matjes die je er gewoon onder legt, is verder ook niet vast. Of je kunt een sjabrak nemen, waar al anti-slip inzit.

Succes! :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:39

Waarom allerlei oplossingen bedenken terwijl het zadel er niet passend van wordt?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:51

Het is niet altijd gezegd dat een zadel niet past als het naar voren schuift. Misschien heeft het paard wel een singelplek die mega ver naar voren ligt. Dan kun je alle zadels van de wereld er op leggen. Maar blijft het zadel toch naar voren schuiven. ;)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:18

Darkness85 schreef:
Het is niet altijd gezegd dat een zadel niet past als het naar voren schuift. Misschien heeft het paard wel een singelplek die mega ver naar voren ligt. Dan kun je alle zadels van de wereld er op leggen. Maar blijft het zadel toch naar voren schuiven. ;)

Niet waar, onze pony heeft dus een singelplek die mega ver naar voren ligt, waardoor ook telkens het zadel naar voren schoof, maar nu met het nieuwe zadel, het anti slipmatje en de anatomische singel, blijft het geheel keurig op zijn plaats.
De anatomische singel *\o/* is fantastisch, ligt nu goed op de singelplaats.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:11

Ik heb ook een banaan singel. Maar zelfs daarmee blijft het zadel nog een cm of 2 naar voren schuiven. De singel plek van mijn paard ligt zo'n 20cm naar voren. En dat icm een scheve schouderpartij waarbij de ene schouder een stuk verder naar achteren ligt dan de ander. Dat is best k*t.

Ik wil eigenlijk zo'n H Girth singel van WoW proberen. Maar die zijn een beetje prijzig... :')

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:49

Darkness85 schreef:
Ik heb ook een banaan singel. Maar zelfs daarmee blijft het zadel nog een cm of 2 naar voren schuiven. De singel plek van mijn paard ligt zo'n 20cm naar voren. :')

Een banaansingel is geen anatomische singel, heb je ook al een antislipmatje?

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:06

ja ik heb vorige keer een antislip matje gebruikt en was net hetzelfde
vandaag komt die man naar de training kijken dus weet jullie vanavond meer te vertellen
en een staartriem lijkt me niet echt prettig
als hij het niet opgelost krijgt weet ik wel dat ik volgende keer iemand anders bel en hem niet meer

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:30

@ Gooiske: Ja dat is ook wel weer zo. :j Maar ik zie eigenlijk niet in wat een normale anatomische singel zou helpen tegen het naar voren schuiven van een zadel... :+ Ik heb zo'n curved singel. (Dat heet toch een banaan singel) 8)7

En nee, ik heb geen anti slip matje. Moet je dat op de blote rug van je paard leggen? Dat lijkt me niet echt comfortabel voor t paard... :n

@ TS: Ben benieuwd !! :j

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:47

Ja idd op de blote rug, ze houd er geen plekken aan over, en ze komt niet over als dat ze dat vervelend vind, dat deed ze wel toen we een staartriem probeerden :=
De singel volgt haar singelplek, waardoor die nu wel goed op de singel ligt en daardoor dus goed blijft liggen := ojee hoe leg ik dit fatsoenlijk uit 8)7

blub123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:36

probeer eens een staartriem!