Is dit zadel te lang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:41

thoraklover schreef:
hestejente schreef:
Dat laatste zie ik ook. Moet je dan koste wat kost zo'n zadel op je paard willen proppen?

Ik snap je reactie niet? Het kopijzer is in verschillende maten, en er komt een grotere in. En hoezo kosten wat het kost? Als het niet goed ligt verkoop ik hem weer.

Waarom wil je persé een springzadel op je fjord terwijl het door het model op de schouder ligt?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 20:46

_Dune_ schreef:
Waarom wil je persé cair? Overigens denk ik dat een 17 inch al snel aan de kleine kant zal zijn voor volwassen mannen, dus als je broer en vader er ook op moeten, zal het krap worden denk ik.
Thorowgood is inderdaad een stukje korter, maar juist doordat het met wol is gevuld, kun je net wat meer spelen met de vulling. Met cair gaat dat niet.

Omdat Cair niet opgevuld hoeft te worden en het laat geen drukplekken achter. Erg goede verhalen over Cair gehoord, en de kussens voelen ook erg fijn aan. Maar als het echt niet gaat passen kijk ik verder naar zadels als Thorowgood.

hestejente schreef:
Waarom wil je persé een springzadel op je fjord terwijl het door het model op de schouder ligt?

Ten eerste het gaat hier om een vzh zadel, geen springzadel. Ten tweede: als er een breder kopijzer in zit zal de schouder een stuk vrijer liggen. En ten derde: Ik wil er ook mee kunnen springen, dus dressuur is geen optie en boomloos lag niet goed op zijn rug.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:53

thoraklover schreef:
Omdat Cair niet opgevuld hoeft te worden en het laat geen drukplekken achter. Erg goede verhalen over Cair gehoord, en de kussens voelen ook erg fijn aan. Maar als het echt niet gaat passen kijk ik verder naar zadels als Thorowgood.

Cair laat zeker drukplekken achter als het zadel niet past. Het nadeel van Cair is dat je geen kleine correcties kan doen door de vulling te veranderen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:01

Andere vraag, heb je al bedacht dat dit zadel ook al heeft het 25% korting, gewoon niet past op je paard?
Ook wintecs passen niet altijd net zoals bates.

Heb voor mijn fjord een bates en geloof me welk kopijzer ik er ook in doe, voor mijn zwartje past hij gewoon niet!!
Soms moet je wel inzien dat iets misschien niet kan.
Ik baalde ook ontzettend, maar heb mijn nederlaag erkend en ben ander zadel gaan kopen.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:08

Sjolvir schreef:
Andere vraag, heb je al bedacht dat dit zadel ook al heeft het 25% korting, gewoon niet past op je paard?
Ook wintecs passen niet altijd net zoals bates.

Heb voor mijn fjord een bates en geloof me welk kopijzer ik er ook in doe, voor mijn zwartje past hij gewoon niet!!
Soms moet je wel inzien dat iets misschien niet kan.
Ik baalde ook ontzettend, maar heb mijn nederlaag erkend en ben ander zadel gaan kopen.

Dat heb ik eerder uitgelegd, als het alsnog niet past dan verkoop ik hem door.

_Dune_ schreef:
thoraklover schreef:

Cair laat zeker drukplekken achter als het zadel niet past. Het nadeel van Cair is dat je geen kleine correcties kan doen door de vulling te veranderen.

Ik had gelezen dat Cair zich aan de rug van het paard aanpast? (natuurlijk weet ik ook wel dat als het zadel brugt of wip-wapt of te smal of te breed is, dat er drukplekker ontstaan) Dus dat het zich beter naar de rug vormt dan wol, bedoel ik daarmee.

In het algemeen: Wel graag ontopic blijven :j

MarjanB

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:46

Ik denk dat je uiteindelijk duurder uit bent als dit zadel niet past.. Er zijn zoveel zadels op marktplaats enz te koop dat je waarschijnlijk nog meer bij moet leggen.

Ik denk dat je moet kijken voor een ander merk zadel. Als je hier een wijdere boom in plaatst zal het zadel denk ik ook wat verder naar achter zakken (gezien de ligging nu) en dan is het zeker te lang. Met een inch kleiner komen jullie als ruiter niet uit en dan zit je alsnog met een duur zadel dat niet geschikt is.

Soms is goedkoop(er) duurkoop :\

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:50

thoraklover schreef:
Ten eerste het gaat hier om een vzh zadel, geen springzadel. Ten tweede: als er een breder kopijzer in zit zal de schouder een stuk vrijer liggen. En ten derde: Ik wil er ook mee kunnen springen, dus dressuur is geen optie en boomloos lag niet goed op zijn rug.

Het zweetblad ligt dan toch evengoed nog op de schouder. Maar goed, niet over een paar maanden komen janken dat je fjord kapot is. Veel succes met dit zadel :Y)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:25

Dat het zweetblad over de schouder valt is helemaal niet erg. Het gaat erom dat de tak van de boom achter de schouder ligt. De schouder kan gewoon vrij bewegen onder het voorste deel van het zweetblad.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:34

Ik vind hem niet te lang voor je fjord.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 10:58

hestejente schreef:
thoraklover schreef:

Het zweetblad ligt dan toch evengoed nog op de schouder. Maar goed, niet over een paar maanden komen janken dat je fjord kapot is. Veel succes met dit zadel :Y)

Sorry? Dit slaat nergens op? Ik heb toch al gezegd dat er iemand naar komt kijken, en als het niet past verkoop ik het weer? Lees wat beter voordat je dit soort reactie's geeft!

aslo schreef:
Dat het zweetblad over de schouder valt is helemaal niet erg. Het gaat erom dat de tak van de boom achter de schouder ligt. De schouder kan gewoon vrij bewegen onder het voorste deel van het zweetblad.

idd

Wubbo schreef:
Ik vind hem niet te lang voor je fjord.

Bedankt voor je mening :j

Straks ga ik hem nog een keer passen en dan even goed zoeken in zijn vet naar de 18de rib

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 14:49

Ik heb vandaag opnieuw gepast, en hij kwam niet voorbij de achtiende rib :j Heb nu een afspraak voor dinsdagavond staan, waarbij iemand met verstand ervan naar het zadel gaat kijken. Bedankt voor jullie reacties!