Ervaring Luba paarden dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Re: Ervaring Luba paarden dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:29

Hier ook slechte ervaring met de luba dekens.

Niet waterdicht, mail over gestuurd maar komen met een antwoord over de voorwaarden. Dus echt een oplossing bieden ze je ook niet...

Tevens na een paar dagen al flinke scheuren in getrokken. Voor mij geen Luba deken meer :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:13

Gewoon terugsturen en geld terug vragen. Heb ik ook gedaan.

Komen ze nu met de voorwaarden? welke voorwaarden? ik vind het onzinnig, want als er staat dat het een regendek is dan moet ie wel daaraan voldoen en anders hup terug ermee en geld terug, voorwaarden of geen voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:26

Precies, maar ik heb uiteindelijk niet mijn verzendkosten teruggekregen, terwijl verkoper dit wel verplicht is.
Ik heb het maar zo gelaten, ik weet iig waar ik niets meer koop.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:36

IJp schreef:
Ik repareer dekens, en ken het hele merk niet, heb ze nog niet ter reparatie gehad. Ik weet ook niet of mijn vaste klanten ze gebruiken. Wat me wel opvalt de laatste tijd krijg ik veel Amigo dekens voor reparatie aangeboden.
Nu heb ik ook een paar klanten met paarden die de hele dag in een groep buiten staan, meestal ruinen, en als die zich vervelen gaan ze met elkaar spelen. En dat gaat soms erg ruig. Dus als ze dan een deken op hebben, zijn de dekens meestal de pineut.

Helaas na meerdere jaren van prima ervaringen met de Amigo dekens van Horseware hier ook twee van de drie dekens die ik dit jaar kocht binnen enkele dagen aan gort |( |( |(.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:47

Ik ben ook niet tevreden over de Luba dekens..
Paard had ze 1 nacht op en stond gewoon alleen op de wei en ik had al een hele lap eruit aan de borst..
Ze gingen mij een reparatieset opsturen maar dat heb ik nooit gehad..
Nee, ik koop er nooit meer een deken :n

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:57

Ik heb uiteindelijk maar een 2e hands Bucas regendeken gekocht die ik bij slecht weer over zijn (stukken) deken leg.
Toch wil ik iedereen voor zijn/haar reactie bedanken :j

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:23

ik heb ook zon leuke slooper
binnen 3 maanden 4 dekens lichter!!
van sectolin,horseweare,weaterbeeta,luba

de luba had ze binnen 2 dagen aan gort.

wij zijn er achter gekomen dat mevrouw het zelf deed en en heeft gewoon liever geen deken op.
ik heb een tinker dus heb besloten me er bij neer te leggen en mezelf aan haar klimaat aan te passen.
dan maar minder actief rijden in de winter en kan ze lekker rauwdauwen in de bak zomer deken.

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:47

Choice, waar heb jij deze groene canvas dekeb gekocht? Ik kan op internet nergens zo'n deken vinden.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:25

Heb een Pb gestuurd

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:05

Misschien handig ter informatie: diegene die hier de dekens aanbeveeld (arvistables) verkoopt de dekens zelf, niet zo gek dat ze ze aanprijst.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:45

Inmiddels gehoord dat Arvistables de dekens niet zelf verkoopt.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:01

Ik heb het ook gehad met de regendeken katoen 1200 dernier.
Pony had hem 1 dag om en de hele deken was nat aan de binnenkant, terwijl het niet had geregend.
Tot dat het wel begon te regenen, deken was aan de binnenkant net zo nat als aan de buitenkant.
Ook gebeld dat er iets niet klopte, Waarop ik het antwoord kreeg dat ik de deken makkelijk had kunnen uitproberen.

Toen ik de deken kocht was het net de droge periode.
Wat had ik dan moeten doen?
de deken ophangen in de tuin en er met een tuinslang water overheen laten lopen?

Hun verschuilen hun eigen ook achter de voorwaarden en zijn niet erg meegaand.
Heb uiteindeijk wel een kortingsbon gekregen van 25% korting op het bedrag van mijn oude deken.
Maar moet nog zien of ik die ga gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:04

Je hebt recht op een deugdelijk product of anders je geld terug.
Die bon had je niet hoeven te accepteren.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:53

Maar ik was 1 dag te laat volgens de garantietermijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:54

Nee hoor, hoef je niet zonder meer te accepteren. Er bestaat ook nog een wet die termijnen voorschrijft ipv enkel Luba.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:54

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:16

Arvistables verkoopt de dekens zelf niet, maar is wel familie...........

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:37

IJp schreef:
Ik repareer dekens, en ken het hele merk niet, heb ze nog niet ter reparatie gehad. Ik weet ook niet of mijn vaste klanten ze gebruiken. Wat me wel opvalt de laatste tijd krijg ik veel Amigo dekens voor reparatie aangeboden.
Nu heb ik ook een paar klanten met paarden die de hele dag in een groep buiten staan, meestal ruinen, en als die zich vervelen gaan ze met elkaar spelen. En dat gaat soms erg ruig. Dus als ze dan een deken op hebben, zijn de dekens meestal de pineut.

Hier nog iemand.... Ik heb een paardendekenwasserij/reparatie-atelier, maar heb nog geen Luba deken gezien. Vind de pasvorm van de dekens er niet goed uitzien, op de foto's op hun site. Daarbij kunnen de dekens voor het geld waarvoor deze aangeboden worden ook nooit van dusdanige kwaliteit zijn als ze beweren.

Geen enkele deken is sloop-proof. Ik was voor een stal die veel Lamers dekens gebruiken. Degelijk en sterk. Maar ook die kunnen kapot. En ik durf te zeggen dat de Lamers-dekens talloze malen beter zijn dan de Luba dekens.

Wat mij wel opvalt dat er veel dekens bij de borstsluitingen/singels uitgescheurd zijn. Een toegenomen aanbod van Amigo dekens ter reparatie heb ik nog niet gehad.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:17

2 dekens gekocht, waarvan 1 te groot was.
Als ik een nieuwe kocht dan kwamen de verzendkosten te vervallen.
Niet gedaan omdat ik hoopte dat mijn haf ze allebei zou passen.
Helaas beide na de eerste bui niet goed waterdicht, water stond ook aan de binnenkant van de deken.
In 1 deken ook al een scheur.
Na contact met Luba kreeg ik te horen dat het uit de garantie was maar dat ze toch aanboden om de deken een extra laag aan te brengen.
Vond ik wel erg netjes maar ik heb er geen gebruik van gemaakt, want ik durfde de gok niet aan dat ze wel waterdicht zouden zijn en ik had op dat moment een deken echt nodig.
Pasvorm was overigens wel goed, maar ik heb dan wel een pony met een moeilijk pasvorm :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:27

Netjes??? Ze leveren je een verkeerd product en bieden je ook geen echte oplossing?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:32

Netjes in de zin dat ze buiten hun eigen voorwaarden gaan.
Die ene deken die te groot was, was gewoon de maat die ik besteld had maar viel veelste groot. ( Dit na advies van hun.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:34

Buiten hun voorwaarden? Zij houden zich niet aan hun voorwaarden!
Zij negeren hun eigen gegeven garantie plus hun wettelijke plicht om een deugdelijk product te leveren! Een regendeken die niet waterdicht is, horen zij terug te nemen en tevens de betaalde verzendkosten te vergoeden.

Maar goed, ze komen er makkelijk mee weg met zulke makkelijke kopers. :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:41

De deken had ik al een poos liggen. Ik gebruik pas dekens als het lang achter elkaar blijft regenen namelijk.
Dus ze negeren hun eigen gegeven garantie niet, want ze geven een 'oplossing' en dat buiten hun garantie om.
Als ze hem hadden terug genomen was het top geweest maar ik wist wel dat het niet zo'n feest ging zijn.
Ik heb nu kwaliteits dekens en nergens last van. De luba's werken prima om de kraan heen in de winter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:02

Dat maakt niet uit of je hem een tijd hebt liggen, de deken hoort gewoon te werken als ie gegarandeerd waterdicht is.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:09

Stable_rps schreef:
choise schreef:
Ben het daarmee volledig eens maar tot op heden blijft deze deken heel en heb nog steeds geen alternatief gevonden. Bucas & Rambo zouden het langer dan normale dekens uithouden maar ze garanderen het geen van beide.

Ik snap werkelijk niet dat iemand zo'n deken koopt voor zijn paard. smaken verschillen.
De deken op de foto heeft een veel te lage hals, dus volop inregenen als er een flinke bui komt.
Geen kruissingels, rollen jouw paarden nooit? Geen startflap, pfffff Hoop dat het droog blijft deze winter
Nee, deze deken wil ik nog niet voor niets! De verkoper zal blij zijn dat hij hem verkocht heeft!
Ik heb vorig jaar een Luba paardendeken gekocht zo'n new zealand deken. Ik ben er erg tevreden mee. Maar wat belangrijker mijn Fries !
Daarvoor heb ik heel wat dekens versleten en steeds werden ze kapot gebeten, maar daar ben ik nu van gespaard gebleven.
Voor mij geen andere deken meer dan een luba deken.

Even hier op inhakend, mijn paddockmaatje heeft precies deze deken op omdat mijn paard haar dekens sloopt. Deken blijft altijd droog, is tot nu toe niet kapot te krijgen en sluit zodanig mooi aan(het canvas wordt naar het paard, daarom zulke grote loopsplitten) dat de kruissingels niet nodig zijn. Deken waait niet hoog op. Stalgenootje gebruikt onderdekens als het kouder is, en deze zijn nu dus ook beschermd tegen slopen.