ik zie door al die bitten het bos niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:42

Van een vriendin heb ik een tijdje geleden het volgende bit gekregen omdat zij overging op bitloos. Het is een dubbelgebroken bit met als tussenstuk een plat plaatje.

http://www.horze.nl/Dubbelgebroken-wate ... ridingbits
Mijn huidige bijrijdpaard heeft er ook zo een.

Wat is het verschil tussen dit bit, met een plat plaatje, een een dubbel gebroken trens met een rond tussenstukje?

petitparis

Re: ik zie door al die bitten het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:53

TS: met wat rij je nu? een dubbelgebroken bit: bus of watertrens?

Want je zegt dat je paard "onrustig" is en je geen stabiele verbinding kan krijgen. Ikzelf rij ook het liefst met een dubbelgebroken bit, maar weet uit ervaring dat sommige paarden dit veel te beweeglijk vinden en juist beter reageren op een enkelgebroken of zelfs ongebroken bit. Uiteindelijk is een bit maar zo streng/ scherp als de ruiterhand...

magda90, hier op bokt, heeft ook een site gemaakt met de werking en alles soorten bitten.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:41

petitparis schreef:
TS: met wat rij je nu? een dubbelgebroken bit: bus of watertrens?

Want je zegt dat je paard "onrustig" is en je geen stabiele verbinding kan krijgen. Ikzelf rij ook het liefst met een dubbelgebroken bit, maar weet uit ervaring dat sommige paarden dit veel te beweeglijk vinden en juist beter reageren op een enkelgebroken of zelfs ongebroken bit. Uiteindelijk is een bit maar zo streng/ scherp als de ruiterhand...

magda90, hier op bokt, heeft ook een site gemaakt met de werking en alles soorten bitten.

ik rijd met een dubbelgebroken watertrens.

Marijke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:43

ik zou persoonlijk een dubbelgebroken koper bitje gebruiken omdat het een fijn bitje is wat veel word gebruikt.
mijn paarden lopen er altijd goed op.