Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
armanike schreef:ik denk dat je effe het hele topic moet lezen, ik heb het niet nodig als rem. Maar eerder om mijn hulpen te verfijnen omdat hij zich soms kan vast zetten buiten en op parcour. Maar oké, jullie hebben gelijk, dit is maar weer eens het 100e voorbeeld , waarom je niks moet vragen op bokt, want IEDEREEN lost alles op met dressuur en rijd allemaal op een super ligt bit. En als je dat niet doet bak je er niks van.
Foei foei wat een reacties. mijn lesgevers zeggen mij niet om te modderen maar om verschillende dingen te proberen, omdat niet elk paard het zelfde reageert op elk bit. Ze rade mij aan om geen hefboom te nemen omdat dat te scherp zou zijn voor het paard, en om geen dik enkel gebroken bit te nemen omdat hij gevoelig is voor ' noten krakers effect ' ze hebben mij enkele bitjes gezegd waar ze goede ervaringen mee hadden, maar ik wou hier graag een beetje vissen voor advies.
Gezien het fijt dit een FORUM is waar je vragen mag stellen.
Maar blijkbaar word je dan meteen aangevallen.
Ik wou hier alleen vragen naar ervaringen van mensen die iets gelijkaardige willen of hebben meegemaakt.
Maar goed ik snap nu wel dat bokt niet werkt met iets scherpere bitten. Ik ga gewoon vanalles proberen.
Maar toch bedankt voor alle moeite die jullie er in hebben gestoken om hier iets neer te pennen.