Het Anatomica zadel..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca70

Re: Het Anatomica zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:29

Goed zo!! Het is natuurlijk ook een flinke investering! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Het is ook heerlijk dat de zweetbladen met het aansingelen ook vast zitten.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 22:33

hoe bedoel je vast zitten? Ik heb er 1x eerder op ´gestapt´ een ander paard, dat wel, maar zat als een huis..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:07

Aan de binnenkant van de bovenste zweetbladen zit een nylon lus (doe mijn best om het te omschrijven :') ) Daar kan je je singelstoot doorheen halen en heb je het bovenste zweetblad dus vast liggen :)
Zo heeft mijn zadel het iig! Nouja had :+
Bij 1 kant is het los komen zitten, en daarnaast heb ik mijn beugelriemen nou onder het zweetblad door.
Ik werd gek van het gepiep van de beugelriemen als ik aan het rijden was :+

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:46

Die van mij piepen niet maar dat is misschien doordat het een buffellederen zadel is. Je hebt het goed omschreven hoor!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:42

Vandaag eerste keer gereden.. ONWIJS... paard goed voorwaards en extreem aan het been en super voor mn houding.. krijg m maandag of dinsdag :D

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:18

Super!! Ik ben blij voor je!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:54

Ik heb ook sinds enkele maanden een Anatomica Octant. Wat een heerlijk zadel. Ligt op allebei mijn paarden super. Vind het echt een hele goede pasvorm hebben. Ik vind de kwaliteit tot nu toe echt super. En hij zit echt goddelijk. Heerlijk zacht en een hele fijn geplaatste wrong.
Ik ben er echt heel blij mee.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 20:35

Jaa, ik merkte tijdens het proefrijden al dat hij een stuk scherper aan het been was, dattie veel makkelijker rond te krijgen was en dat hij beter stelling en buiging aannam.. nog maar n paar daagjes en dan heb ik m in mn kast hangen xD

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:17

Fijne zadels anatomica heb ze altijd gehad en nogsteeds.
Eerst het 'ouder model' met het bruine biesje de orion nooit problemen gehad altijd tevreden over geweest paard liep er super onder! Helaas is deze n paar maanden geleden gestolen. Gelukkig hebben we de nieuwe anatomica octant kunnen kopen deze was iets beter wat betreft mijn houding en beenligging en ook voor tpaard net zo goed als de orion. Helaas was deze een keer verkeerd opgevuld dus hebben we wat 'zadelproblemen' gehad. echter is vandaag het drunens netjes langs geweest en word die opnieuw opgevuld hopelijk ditmaal goed. :))

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:35

blubdevis schreef:
Jaa, ik merkte tijdens het proefrijden al dat hij een stuk scherper aan het been was, dattie veel makkelijker rond te krijgen was en dat hij beter stelling en buiging aannam.. nog maar n paar daagjes en dan heb ik m in mn kast hangen xD

Heerlijk, zo snel!
Ik moet nog een maandje wachten...

Mijn paard liep ook veel vrijer en voorwaartser :j

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:45

Ik heb ook bij de zadelmaker op een Anatomica gereden. Op mijn paard lag het zadel geweldig, op de bok zat ik er ook lekker op, maar eenmaal met zadel op mijn paard kwam ik er met mijn benen niet in weg #) erg jammer, zadel lag verder erg goed op mijn paard...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:51

Antoontje schreef:
blubdevis schreef:

Heerlijk, zo snel!
Ik moet nog een maandje wachten...

Mijn paard liep ook veel vrijer en voorwaartser :j

Haha dat lees ik van iedereen :)
Als iemand van n ander zadel overstapt naar anatomica dat het paard ineens veel meer vanuit de schouder begint te bewegen.
Heb m vanaf het begin gehad dus weet t verschil niet maar ik weet wel dat ik geen ander zadel meer wil. :P

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:41

Ik heb ook een Anatomica Octant.

Ik ben super blij met mijn zadel! Hij drukt alleen nu na een half jaar op de trapeziumspier bij mijn paard. En paard heeft dus ook wat drukplukken.

Heb het Drunens Ruiterhuis gebeld (waar ik hem gekocht heb) en ze komen komende woensdag netjes langs om te controleren. Hopelijk wordt het allemaal naar tevredenheid opgelost, maar daar ga ik eerlijk gezegd wel vanuit.

Het zadel is verder echt goddelijk, lekker zacht en super voor je houding!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:29

Nou ik heb nu de ervaring, paar keer getraind met dit zadel.. merk aan mijn paard dat hij voor veel losser beweegt, hij zn achterhand er makkelijker onder plaatst, voorwaardser is.. en ik veeeeeel rechter zit.. Ook geeft dit zadel meer dan genoeg vrijheid voor de hoge, lange en smalle schoft van mijn paard.. Alleen bij het aanspringen in galop maakt hij nog wel eens een vreugde bokje, wat hij voorheen niet deed.. maar verder.. meer dan heel veel lof voor dit zadel xD

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:33

Met die wrongen kan er best een bokje uitgezeten worden. :D
Ik heb er vorige week zelfs wat sprongetjes mee gewaagd!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 21:39

jaa idd.. maar t zit echt geweldig!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:07

Ik reed mijn huid altijd stuk. Alles geprobeerd, speciaal ondergoed, gelpad over het zadel heen, stapels rijbroeken, niets hielp het was echt een beperking. Omdat je wat "stijver"gaat zitten door de pijn heeft dat natuurlijk invloed op het bewegen van je paard.

Ik rijd me helemaal niet meer door! Ik ben daar zo blij mee. En het paard beweegt lekkerder, is idd. voorwaartser, vrijer, frisser.

Actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:36

Anatomica's zijn echt topzadels, ook voor de rug van je paard door het fijne brede tussenkanaal!

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:32

Iemand bij ons op stal heeft een Anatomica zadel, zij is er heel erg over te spreken.
Ik heb er zelf een keer op mogen zitten en ik vond het zadel echt heerlijk zitten.