NOOD!!! Rhino deken schuift ontzettend naar voren!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:30

muts_marijke schreef:
Ik zou bij de schoenmaker of wasservice waar ze ook reparaties uit voeren ringen aan laten zetten voor bilkoorden. Dan lijkt mij het probleem opgelost :)

Denk niet dat dit de oplossing is. Deken kan dan nog steeds naar voren schuiven. Ik zou toch proberen om het koord onder de staart strakker te doen. Eventueel door er een knoop in te leggen aan de zijkant, zodat je pony er geen last van heeft.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:31

Mijn Rhino deken zakte soms iets scheef.
Ik heb van elastiek band een soort staartriempje aan de binnenkant gemaakt, helemaal bovenaan waar de staart begint.
Kost niks, dat band haal je op de markt.
Dan een stukje van ongeveer 15 cm aan 2 kanten vast maken op de overgang van de deken naar de staartflap aan de binnenkant.
Je moet als je hem op doet dan wel eerst de staart er door halen, dus een stuk verder naar achteren leggen.
Staart er door en dan kan je de deken ook aan de voorkant vastmaken.
Bij mij schuift mijn deken nergens meer heen.
Ik denk dat dit ook wel zal helpen tegen het naar voren schuiven.
Succes.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

cecil schreef:
Wie o wie kan mij helpen.

Paardlief heeft een dure goedpassende rhino deken opliggen :)
Deken heeft geen bilkoorden alleen staart gaat door een lus en een touwtje onder de staart door
(en natuurlijk borstsluiting en kruissingels)
NU schuift de deken ontzettend naar voren en dan zo erg, dat ik er voor wel bij in kan komen staan :Y)
Maar nu regent het ook na binnen |( , wie heft hier ervaring mee?

Dat klopt niet, want dan had hij niet horen te schuiven :+

Tody

Re: NOOD!!! Rhino deken schuift ontzettend naar voren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:42

De pony is best breed van voren, zeg je. Grote kans dat daar het hele probleem zit. Dan is de halsopening in verhouding te klein. Het enige nadeel van de niet-verstelbare voorkant van de dekens. Mede daarom hebben ze bij Horseware wel een speciale uitvoering voor de stevigere paarden en pony's. Alles wat je aan deze deken verandert blijft behelpen, vrees ik.

Tjuppie

Re: NOOD!!! Rhino deken schuift ontzettend naar voren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:38

Ik leg soms wel gewoon een knoop in dat touw, dan wordt ie korter en blijft t wel liggen hoor!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 07:10

Nou niet zo breed hoor hihi, als een fries, tinker etc, hij is gewoon wat forser gebouwd dan z'n iele pony, maar omdaar een speciale brede deken aan te schaffen...

Tjuppie schreef:
Ik leg soms wel gewoon een knoop in dat touw, dan wordt ie korter en blijft t wel liggen hoor!

gewoon in dat riempje achter de billen langs?