Geen ruimte haast in de mond voor een bit met foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:15

Als er zelfs voor een mini Shetlander bitten zijn die passen, dan moet er voor jou paard ook een zijn te vinden!
Met andere woorden een onzin verhaal!

Dees

jazzgps schreef:
Ik sta voor alles open om uit te gaan proberen.

Volgens mij is het voor jou hoog tijd voor bitloos :D

LadyMadonna

dat ligt er maar net aan welke maat je neemt natuurlijk ;)
Met de breedte bedoel ik trouwens de afstand van ring tot ring

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:16

stef schreef:
dat ligt er maar net aan welke maat je neemt natuurlijk ;)
Met de breedte bedoel ik trouwens de afstand van ring tot ring

Ja, wat zou je er anders mee bedoelen ;)

TS staat voor alles open... behalve voor een bit :+

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:17

TS heeft wel erg moeilijke paarden gezien al haar probleemtopics .............

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:18

Het zoveelste rampentopic van deze TS deze week.
Zijn kleine mondje is vast de reden dat hij zo hard zijn stal uit stormt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:19

:=

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:19

stef schreef:
maar ts: Je zegt in de OP dat het bit tegen de mondhoeken aan klemt. Dan is het bit dus te smal.. En nu ineens gaat het om de tong :?

Ik ga het even anders uitleggen,
Mijn pony heeft weinig ruimte in zijn mond ,omdat zijn tong alle ruimte in beslag neemt in de mond van mijn pony,
Ik heb een bitje toen voor hem gekocht die niet te veel ruimte in beslag neemt ,
Het bit waar ik nu mee rij is te klein, omdat het bit tegen de mondhoeken aan klemt,
Hier heeft de tandarts naar gekeken.
Nu ben ik dus opzoek naar een ander bit die niet te veel ruimte in beslag neemt in de mond van mijn pony, omdat hij weinig ruimte heeft in zijn mond,

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:21

is een leren bitje geen idee? en anders toch bitloos denk ik.Ik rij er al jaren mee

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:21

Maar je hebt er nu toch ook een bit inhangen? :? Die past dus blijkbaar wel. (buiten dat ie te smal is)
Dus ook in jouw paard z'n mond past een bit.
Mijn paard heeft ook weinig ruimte (hangend rooster), maar loopt gewoon met een Dynamic van 14mm. Hoef daar ook geen 18mm in te hangen, maar als de Dynamic en Myler niets zijn kan je desnoods nog bij onderlegtrensen kijken.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:23

Dan koop je toch hetzelfde bit maar dan een grotere.

Het is in mijn ogen ook een onzin verhaal dat een bit niet zou passen.
Bij ieder paard waarvan je de lippen opzij houdt, zie je de tong zo in de mond liggen.
Je hebt zelf toch ook je tong tegen je gehemelte aanliggen als je je mond dicht hebt?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:24

Ts staat totaal niet open voor willekeurig welk advies ook ben ik bang en wil alleen een topic waar op word gereageerd!
Kom nu toch, je kan tegenwoordig zoveel maten in verschillende bitten, zadels, hoofdstellen, bandage's. pees beschermers en dan heb ik het nog niet over de osteopaten, goeroe's enz.... via de div. paarden site's en winkels krijgen dat er volgens mij geen paard in Nederland rond zou HOEVEN lopen zonder passend tuig of pijn in zijn lijf.

__Astrid

Re: Geen ruimte haast in de mond voor een bit met foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:25

jazzgps schreef:
stef schreef:
maar ts: Je zegt in de OP dat het bit tegen de mondhoeken aan klemt. Dan is het bit dus te smal.. En nu ineens gaat het om de tong :?

Ik ga het even anders uitleggen,
Mijn pony heeft weinig ruimte in zijn mond ,omdat zijn tong alle ruimte in beslag neemt in de mond van mijn pony,
Ik heb een bitje toen voor hem gekocht die niet te veel ruimte in beslag neemt ,
Het bit waar ik nu mee rij is te klein, omdat het bit tegen de mondhoeken aan klemt,
Hier heeft de tandarts naar gekeken.
Nu ben ik dus opzoek naar een ander bit die niet te veel ruimte in beslag neemt in de mond van mijn pony, omdat hij weinig ruimte heeft in zijn mond,

Waarom neem je dan niet 't bit dat je eerst had, maar gewoon een maat groter? :?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:27

Het bit waar ik mijn pony mee rij is te klein,
Ik rij hem nu dus met een te klein bit. die tegen zijn mondhoeken aan klemt,
Dus vandaar dat ik op zoek ga naar een bit voor hem die wel gaat passen in zijn mond,

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:29

wat is er dan mis met het bit wat je nu in hebt, maar dan een maatje groter. Is even dik, alleen langer. Dan kan het toch niet teveel ruimte innemen in de mond van je paard? Als het nu past, past een maatje groter toch ook?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:31

Waarom Ik niet het zelfde bit ga kopen, is omdat ik dat bit nerges meer kan vinden, ;)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:32

Welk bit gebruik je nu dan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:33

jazzgps schreef:
Het bit waar ik mijn pony mee rij is te klein,
Ik rij hem nu dus met een te klein bit. die tegen zijn mondhoeken aan klemt,
Dus vandaar dat ik op zoek ga naar een bit voor hem die wel gaat passen in zijn mond,

ja...hoe moeilijk is het dus als je al weet wat er niet goed is aan je bit!?
En waarom blijf je er mee door rijden als je dat al weet en het waarschijnlijk niet fijn is voor je pony?
Hemeltje lief..dan rij je even een paar dagen niet en gaat op zoek naar een passend bit!
Moeilijk he???
Ik haak af nu anders krijg ik een ban van de modjes omdat ik te grof word!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:34

Is dat toevallig het dangerbit dat je plotseling thuis had liggen zonder dat je het wist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:35

Goed, dus je dominante alfamerrie (met topic) met eiwitallergie (met topic) die superlief in de omgang en erg werkwillig is (met topic) maar de hele dag jeuk heeft (met topic) en bang voor planten en bomen is (met topic), die je op wedstrijden zou willen starten met Dangerbit (met topic) nu je niet meer te ver achterin je zadel zit doordat je beugels ongelijk bleken te zitten (met topic), en die levensgevaarlijk haar stal uit stormt (met topic) heeft ineens zó'n dikke tong dat ze geen bit meer in haar mond kan?
Zal wel iets besmettelijks zijn denk ik, je hebt het zelf geloof ik ook, maar dan aan je duim. Die wordt dikker en dikker...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:37

Sonja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:39

Tja soms investeer je een paar minuutjes in je medebokkers he...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:39

Even los van of alles nu waar is of niet, en meer ingaand op de discussie op de voorgaande pagina: Waarom moet er per sé een bit in?? Ik rij prima zonder. Sterker nog, ik rij veel prettiger zonder! En ik rij nog steeds gewoon dressuur + aanleuning etc.

Het blijft altijd de ruiterhand die bepaalt hoe hard of zacht een optoming is, maar als je zonder bit kan is dat toch alleen maar prettiger?

* zoekt nu dekking *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:40

Waarom dekking zoeken? Niks mis met bitloos, en je opmerking over de ruiterhand is de waarheid als een koe.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:42

Sonja schreef:
Goed, dus je dominante alfamerrie (met topic) met eiwitallergie (met topic) die superlief in de omgang en erg werkwillig is (met topic) maar de hele dag jeuk heeft (met topic) en bang voor planten en bomen is (met topic), die je op wedstrijden zou willen starten met Dangerbit (met topic) nu je niet meer te ver achterin je zadel zit doordat je beugels ongelijk bleken te zitten (met topic), en die levensgevaarlijk haar stal uit stormt (met topic) heeft ineens zó'n dikke tong dat ze geen bit meer in haar mond kan?
Zal wel iets besmettelijks zijn denk ik, je hebt het zelf geloof ik ook, maar dan aan je duim. Die wordt dikker en dikker...

Briljant samengevat _O-