Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
deflin schreef:Heb op mijn tuug momenteel een Ruiz Diazz liggen, daarvoor 2 verschillende KN zadels een tekna een daaleman maar niets was echt goed op maat te maken, mijn instructrice heeft een zelfde bouw tuiger en is ook al door diverse zadel makers naar een goed zadel gekeken, maar ook daarvoor is bijna niets goeds passends te maken. mijn Ruiz Diazz is door 2 zadelmakers op maat gemaakt maar ligt nog steeds niet goed.
Ligt inderdaad achter te laag. Dit zadel is niet verder meer aan te passen en moet dus nu een sjabrak die alleen achter opvult. Niet mijn ideale oplossing, maar als het niet anders is dan is het niet anders.
Ik zou ook nog even wachten tot volgend zomer om een zadel op te laten meten, je tuug gaat nog in de breedte en daar zit ook al een bijhoorlijk verschil in vergeleken met nu.
Succes met je zoektocht en ik weet het soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Sizzle schreef:Dropped panel werkte bij mijn tuiger juist niet omdat de schoft bij tuigers doorgaans wel hoog is maar vaak ook voor de flinke schouder partij staat en je er dus weinig mee te maken hebt. Dat lijkt op de foto op pagina 1 ook het geval te zijn.
Voor dun, achter keil bleek bij die van mij een goede combinatie, al het andere kiepte achterover.
Thorowgood en consorten sloten niet goed op de rug aan (kussens staken uit).
Uiteindelijk zul je toch gewoon moeten uittesten want dit type paarden heeft in de beweging een erg andere rugvorm dan in in stand.
, heel smal qua bou, rechte rug) waardoor zadels al snel achterover kiepten omdat er veel ruimte tussen zat