Wie helpt mij? Wat voor zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk zadel kiezen?

Boomloos zadel
2 (20%)
Wintec vzh zadel
8 (80%)
Westernzadel (Wintec/Lamicell)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Ragdollcat

Re: Wie helpt mij? Wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:42

Ik zou niet gaan voor veelzijdigheid wintec, dan is het of je met je benen te ver naar voren zit. Boomloos zou ik niet kiezen, tenzij je er alleen maar stapritjes maakt.

Dan blijft wintec dressuur over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:51

Als je wil springen is dat niet echt comfortabel hm...

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:11

Thorowgood levert prima, in Engeland gemaakte (!) zadels van goede kwaliteit. Ze hebben een speciaal Cob-model zadel voor de brede, ronde modellen paard, zoals Haflinger, Fjord en Tinker. Leverbaar in zwart en ... jawel ... bruin!
Op hun website vind je alle informatie. Mocht je meer willen weten, dan mag je me mailen.
Succes!

Caroline
flevohorsesupport.nl

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:19

Advies:
Een zadel dat past. Als je er zelf geen verstand van hebt, laat dan iemand komen. En misschien voldoet een zadel dan niet helemaal aan je wensenlijstje, maar dan past ie wel....
Ik zou maar 1 ding op mijn lijstje willen hebben staan:
Een zadel, dat past!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:31

Ik zou eigenlijk gewoon lekker voor een dressuurzadel gaan. Daar kun je ook alles mee en daarbij zit het een stuk beter. Met een vzh zadel zit je ontzettend snel in de stoelzit. Ik heb ook een dressuurzadel en doe er alles mee. Ik spring er ook mee (bijna een meter, foto in profiel) en rij er ook altijd mee buiten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:19

Juist een dressuurzadel kan je er gewoon mee springen hoor, waarom niet? als je toch persee voor een wintec gaat zou ik echt gaan voor dressuurvorm.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:56

Bedankt voor al jullie reacties, daar kan ik wat mee! :)

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:58

& Wat is precies het verschil tussen een thorowgoodzadel en een wintec?
Heeft Thorowgood ook verwisselbare booms?

En een boomlooszadel heeft geen boom idd, ik bedoelde dat je de pommel dan kan verwisselen :=

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:02

Judith94 schreef:
& Wat is precies het verschil tussen een thorowgoodzadel en een wintec?
Heeft Thorowgood ook verwisselbare booms?

En een boomlooszadel heeft geen boom idd, ik bedoelde dat je de pommel dan kan verwisselen :=

Thorowgood is een synthetisch zadel dat gemaakt wordt in Engeland. Wintec wordt gemaakt door Bates en komt uit Australië.
Rekening houdend met klimaatverschillen tussen Australië en Europa, zou ik altijd voor een Thorowgood gaan. Deze zadels zijn gevuld met 100% wol en zijn ook navulbaar, wat niet het geval is met een Wintec. De huidige Wintecs zouden voorzien zijn van het CAIR systeem als vulling in de kussens, maar Master Saddlers in Engeland beweren dat dit systeem in ons koude klimaat niet optimaal werkt.
Thorowgood zadels hebben (net als Kent & Masters zadels, maar ook Wintec) een verwisselbaar kopijzer, zodat dit aangepast kan worden aan de (conformatie en) conditie van het paard. Thorowgood T4 is volledig synthetisch, T8 synthetisch met zitting en knievlakken van leer, Kent & Masters is een volledig leren zadel. Genoemde zadels worden geproduceerd door Fairfax Saddles in Wallsall, Engeland.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:04

Ik heb een haf en heb meer of een jaar gezocht naar een passend zadel. Nu rij ik met een trekker en ik wil voorlopig niks anders meer!
Ligt als een huis, rijdt super voor jezelf en je paard en zit nog es superzacht ook :D