Pfiff dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:55

@Chaos, whoops, je reactie even over het hoofd gezien! :=
Dat klinkt heel positief! Ik ga hem waarschijnlijk komend weekend aanschaffen! :))

Chaos

Re: Pfiff dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:56

Ik ga ook sparen voor nog een haha. Maar dat heeft geen haast. Lesklanten van mij (3) hebben em inmiddels ook.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 05:41

haha okee, leuk dat hij zo goed bevalt! :))

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 16:06

Morgen ga ik naar een zadelmakerij in de buurt,
maar hoe hebben jullie het gedaan? Hebben jullie het zadel eerst gewoon besteld,
en toen de zadelmaker/passer laten komen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:45

Ja ik heb em toen gekocht bij gruner markt in elten duitsland. Hun pasten em op paard. sindsdien altijd bij laten houden door mijn eigen zadelmaker.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:48

waarom wil je dit zadel als je er helemaal geen ervaring mee hebt en niets van weet?
Ik zou met je paard langs de zadelmaker gaan en een aantal zadels uitproberen, wie weet is de Amaretto helemaal niet goed passend te maken voor jouw paard?
Als je op de 'looks' van een zadel uitgaat, doe je imo iets verkeerdom.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:31

Mijn oog is erop gevallen, ik vond hem erg mooi en de ervaringen zijn erg positief (zie mijn topic ;) )
hierbij is het moeilijk een zadel in de goede kleur van de rest van mn tuig te vinden.
We gaan ook natuurlijk naar de zadelpasser etc. dat komt helemaal goed ;)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:59

Ik zag dit zadel ook voorbij komen. Ik heb een paard met een hoge lange schoft. Iemand hier ervaringen mee met dit zadel?
Weet iemand ook of dit zadel via een zadelmaker te bestellen is, of alleen maar via de site te bestellen is (vind ik nogal een risico)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:07

Vanaf volgende week gaan we vanuit Pfiff samen werken met een erkende zadelmaker/passer.
Hij komt op locatie passen met diverse pfiff zadels.
Mocht hierin intresse voor wezen dan hoor ik dat graag.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:11

Ik heb een jaar of 10 een Pfiff Amaretto gekocht, heb ik zeker een jaar of 8 mee gereden op verschillende paarden... kreeg er bij inruil nog goed geld voor terug. Was een top zadel, zou het zo weer kopen!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:03

Ik heb mijn Pfiff Amaretto al een jaar of 7 en deze heb ik 2e hands gekocht bij een van de ruitersportzaken hier in de buurt. Was toevallig het zadel dat het beste op mn merrie lag en mij goed zat. Heb er wel een aantal uitgeprobeerd, o.a. Kieffer. Maar deze zat en lag echt het best. Ben er nog steeds super bij mee en het zadel ligt zowel op mn volbloed merrie met een hoge schoft goed, als op mn andere rijpaard die rondergeribt is en minder schoft heeft.

Ik heb mijn beugelriemen onder mn zweetblad zitten, zo blijft mn blad mooi en het rijdt goed. De lange zweetbladen vind ik ook fijn omdat ik wat langere benen heb :D Vind alleen wel dat de singelstoten ook super lang zijn...