Het verschilt vooral per merk ook erg, zo heb ik zelf een 17" Kieffer ulla salzgeber waar ik príma in pas met broekmaat 26 (34/36) maar een vriendinnetje heeft een 17" KM worldriding en daar pas ik toch echt belabberd slecht in.. Zo zijn mijn zweetbladen ook veel langer dan die van haar.
superlise
Geplaatst: 22-11-11 21:11
fenna1995 schreef:
ik schuif juist altijd in het zadel. heb een 18 inch en kontmaat 34.
Dat kan ook bijna niet anders haha, of je moet wel een heeeel klein vallende 18" hebben
Waventy
Geplaatst: 22-11-11 21:12
De nieuwe Maestosos zijn niet hard trouwens Heb een maestoso de Luxe 17 inch. Hij is harder dan mijn kieffer, maar niet zo hard als de oude Stubbe zadels. Ik vind het een echt heerlijk zadel, met toch wel een diepe zit..
de inchmaat.. is vanaf het midden van de voorboom tot aan de rand van de lepel gemeten, dus de kont (zit) maat.. de lengte van het zadel dus. Bedoelen we nou het zelfde en begrijpen we elkaar verkeerd?
kieffer wien past absoluut niet op mijn paard (hebben flink teruggesneden en vrij hoge kamer en mijn paard weinig schoft, dat combineert niet zeg maar).
Waventy heb je misschien een foto dat je er op zit, zodat ik een idee kan krijgen?
Waventy
Geplaatst: 22-11-11 21:58
Van de voorkant zodat je ook de kniewrongen kan zien
Laatst bijgewerkt door Waventy op 22-11-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Myca
Geplaatst: 22-11-11 21:59
De inchmaat is niet alleen de maat van je zitvlak, ook je bovenbenen moet je meenemen voor een juiste maat zadel. Dus een slanke den met lange benen kan best wel eens een 18" zadel nodig hebben, terwijl een kortbenige mollige ruiter toch beter in een 17,5" zadel past. Welke inchmaat zadel je nodig hebt hangt af van je achterkant tot aan het puntje van je knie. Gewicht speelt dus wel een rol, maar niet de enige.
Dank je waventy, de wrongen zitten wel redelijk 'laag'' zo te zien.. ik weet niet of ik dan met mn knie er over heen zou komen eerlijk gezegd (eens proberen op een bok misschien).
Myca, okey dat kan ik begrijpen inderdaad. Dat verklaart misschien ook dat ik nu zo in de knel kom door het overgaan van maat 40-44, plus het feit dat ik erg lange benen heb. die combinatie maakt het waarschijnlijk gewoon erg lastig dan.
linky
Geplaatst: 27-11-11 19:55
Ik heb nog een mooie Stubben Siegfried 18 inch te koop, extra lange zweetbladen, model tussen veelzijdigheid/dressuur maar neigend naar dressuur. Daar pas ik met mijn lange dijen en maat 44 naadloos in, maar ik rijd eigenlijk geen dressuur meer. 100% in orde, hoef er de hoofdprijs niet voor, ziet er prachtig uit.