Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maras schreef:Je moet wel een echt dood schaap kopen, alleen die bontwerking neemt de lichaamstemperatuur over. Tik op marktplaats maar eens schapenvacht in dan kom je genoeg vachten tegen. Ik heb er geloof ik € 40 inclusief verzendkosten voor betaald. Dat is geen geld voor een lekker warm rugje voor je koukleumpaard
IK leg de hele vacht op de rug en wat over is aan vacht vouw ik onder de zweetbladen, het ziet er eigenlijk best leuk uit. Heb ook schapenvacht om singel en eentje bovenop zadel voor mijn eigen koude bipsje.
En tijdens de rust met buitenritten vouw ik de vacht altijd om me heen, heb ik het zelf ook nog aangenaam warm. Goh nu ik het zo lees is het eigenlijk een multifunctioneel ding
Dagmar_1995 schreef:ik heb ooit ergens iets gelezen dat die luchtkussens hard worden in de kou. Zou het niet kunnen dat ze daar last van heeft i.p.v het koude zadel zelf? Heb er weinig verstand van hoor, dus pin me er niet op vast!
abeltje_xx schreef:als ik opstap spant ze haar rug en loopt ze erg bol en hoog met haar rug, ze loopt ook heel stijf achter. dit duurt een paar meter en dan laat ze haar rug weer zakken en ontspant ze weer en begint ze ook weer los te stappen.
maras schreef:Je moet wel een echt dood schaap kopen, alleen die bontwerking neemt de lichaamstemperatuur over. Tik op marktplaats maar eens schapenvacht in dan kom je genoeg vachten tegen. Ik heb er geloof ik € 40 inclusief verzendkosten voor betaald. Dat is geen geld voor een lekker warm rugje voor je koukleumpaard
IK leg de hele vacht op de rug en wat over is aan vacht vouw ik onder de zweetbladen, het ziet er eigenlijk best leuk uit. Heb ook schapenvacht om singel en eentje bovenop zadel voor mijn eigen koude bipsje.
En tijdens de rust met buitenritten vouw ik de vacht altijd om me heen, heb ik het zelf ook nog aangenaam warm. Goh nu ik het zo lees is het eigenlijk een multifunctioneel ding
Prisca schreef:abeltje_xx schreef:als ik opstap spant ze haar rug en loopt ze erg bol en hoog met haar rug, ze loopt ook heel stijf achter. dit duurt een paar meter en dan laat ze haar rug weer zakken en ontspant ze weer en begint ze ook weer los te stappen.
Heeeeel herkennbaar heb het heeel lang bij mijn paard gehad een verkeerde ruiter erop en je lag binnen 3 meter in het zand. Niet gemeen of zo. Hij heeft daar toch pijn iets zit daar niet goed. Nooit gedacht aan kou omdat ik dat onzin vind.
Uiteindelijk naar een goede fysio gegaan en bleek het probleem in de lendenen te zitten. Sta nu al even op een andere stal en een andere instructeur die mij flink aanpakt dus ook paard. Kan je zeggen dat ik sinds een jaar van dit probleem af ben omdat hij sterker in de achterhand en ook lendenen is geworden.
Iedereen kan nu opstappen en doet het niet alleen soms na een dag ervoor zwaar trainen wil het nog wel eens hebben.
Dus ga naar een goede fysio en die ook nog DA is.