Joline_ schreef:Wassen jullie de dekjes allemaal thuis? (dus in de wasmachine die je ook voor je eigen kleren gebruikt? )
jeps, maar mijn dekjes gaan 100% haarvrij de wasmachine in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JessicaD88 schreef:Maareh als jullie je spullen zo vaak wassen hebben jullie dan een aparte wasmachine voor paardenspullen ofzo? Want ik mag geen dekjes of wat dan ook met paardenhaar in de wasmachine doen. Beetje lastig om ze iedere week te wassen dus. Ik was ze ongeveer 1x in de 3 maanden, met de hand.
blubdevis schreef:mijn lederen singel wordt elke dag met zadelzeep schoongemaakt, evenals de direct bezwete delen van het hoofdstel.. en ik bandageer mijn paard dus ja, ook elke dag worden bandages gewassen.. En een paard is inderdaad geen mens, maar naar mijn idee mag je hem wel zo behandelen..

Ben setjes-gek dus voor iedere activiteit hebben we een apart dekje
(Springen zwart/roze, crossen blauw, dressuur en buitenrijden afhankelijk van wat ik zelf aan heb...) Maar zo'n vaart zal het niet lopen hoor, met de bacterien. Westernpads gaan ook niet wekelijks in de wasmachine en op maneges is me opgevallen dat de dekjes ook niet wekelijks de wasmachien van binnen zien. Ik heb er gewoon geen tijd voor om iedere week die dingen te wassen. Ben naast mijn werk al druk genoeg met twee paardjes! (en de gewone was
)
Ik heb twee dekjes in het gebruik. Is de ene nog nat van de dag ervoor, dan gebruik ik de andere. Dit doe ik rustig een maand of twee maanden. Als er harde stukken in komen gaan ze naar de wasserette en gebruik ik twee andere dekjes.
Ik heb ook twee zweetdekens. Als de ene echt te goor wordt omdat madam in een drol heeft gelegen op stal bijvoorbeeld, dan gaat ie naar de wasserette en wissel ik met de andere. Als ik het bij mij op stal bekijk ben ik hier niet uitzonderlijk mee.
vonneke schreef:Joline_ schreef:Wassen jullie de dekjes allemaal thuis? (dus in de wasmachine die je ook voor je eigen kleren gebruikt? )
jeps, maar mijn dekjes gaan 100% haarvrij de wasmachine in
!