[WN] Bosal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:49

heb ook nog nooit gehoord van een R in de uitspraak...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:53

DubbelDun schreef:
Nou, ik heb wat zitten googlen, maar kan niks vinden waar de R duidelijk te horen is. Dus als jij iets heb hoor ik het graag :)

Zonder R zegt ze...

DubbelFun

Re: Bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:55

Dat zei ik ook 'zonder R' ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:02

Zonder R inderdaad: zoals ook te horen is op het Youtube filmpje! Overigens wordt de R in het Engels nooit uitgesproken; in het Schots wel en bij sommige accenten wordt de (rollende ( Nederlandse achtige) R uitgesproken. Kwestie van Phonetiek! ;)

Citaat:
Nou, ik heb wat zitten googlen, maar kan niks vinden waar de R duidelijk te horen is. Dus als jij iets heb hoor ik het graag

Hier zeg je toch echt dat je niks kan vinden waar de R te horen is en dat is iets anders als zonder R. Dus wat je nou bedoelt weet ik niet meer :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:48

__Suzanne__ schreef:
De meeste 'standaard' bosals zijn mijn paard te klein, dat wil zeggen, de dingen waar je hoofdstel achter gaat zitten te ver naar voren, waardoor de riempjes in zijn ogen komen. Wie heeft een tip voor ruimere bosals, of bosals op maat?

een bosal met een te brede nose button (die je hoofdstel verder weghaalt van het oog) heeft meestal niet de juiste balans en werking. aan een bosal gebruik je traditioneel ook geen hoofdstel maar een lichte "latigo hanger" en je haalt de hanger bij het oog weg door onder de kaak door een leren veter te knopen. zo krijgt je bosal maximaal signaal.

__Suzanne__

Re: Bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 06:30

Bedankt voor de aanvulling, Dofuzz, dat wist ik niet :)