gezocht: ONVERWOESTBARE winterdeken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:10

GWR schreef:
Is dat spul van verenpikken niet schadelijk? Lijkt me niet erg lekker als dat zo blijft stinken..

nee hoor, anders zouden de kippen toch ook wel neervallen ;)
het stinkt alleen ontzettend!
maar als het werkt, vaak is het ook een gewoonte, als paarden weten dat ze niet meer kunnen bijten, doen ze het meestal ook niet meer.
Dure deken is ook zeker een optie! maar als het met 10 euro pikkenspul (dus antibijt) kan, waarom niet proberen?

GWR

Re: gezocht: ONVERWOESTBARE winterdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:15

Haha ja is ook zo, ik dacht alleen: misschien trekt het bij de kippen wel in de verenvacht, en op een deken trekt het misschien niet zo goed in... Maar zal wel meevallen inderdaad.
En achja als de deken echt goed is, is het het geld toch ook waard. Neem een Rambo van +- 150€. Deel dat door de 10 jaar die hij mee zou kunnen gaan volgens Horseware (en de verkoopster die ik had haha) dan is het ook nog maar 15 euro per jaar :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:24

GWR schreef:
Haha ja is ook zo, ik dacht alleen: misschien trekt het bij de kippen wel in de verenvacht, en op een deken trekt het misschien niet zo goed in... Maar zal wel meevallen inderdaad.
En achja als de deken echt goed is, is het het geld toch ook waard. Neem een Rambo van +- 150€. Deel dat door de 10 jaar die hij mee zou kunnen gaan volgens Horseware (en de verkoopster die ik had haha) dan is het ook nog maar 15 euro per jaar :)

[EA-TK-AP] MOET echt weg, dekens, hoofdstellen, halsters en veel meer! in dit oude topic staan twee hengstendekens, dus geen gespen die je paard kan slopen ;)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:26

CK88 schreef:
GWR schreef:

[EA-TK-AP] MOET echt weg, dekens, hoofdstellen, halsters en veel meer! in dit oude topic staan twee hengstendekens, dus geen gespen die je paard kan slopen ;)

Ik ben er niet naar opzoek hoor ;) Verkeerde quote denk ik haha maar geeft niet.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:29

Oeps :D

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:46

Rambo en Bucas zijn de sterkste dekens momenteel.
Wij hebben veel klanten met sloperspaarden en ik hoor altijd heel positieve reacties over de Bucas Power of Smartex en de Rambo dekens :j We horen ook regelmatig bij onze wasservice dat deze dekens al 8 jaar oud zijn, zelfs bij slopers! Prima waterdicht, en bij een eventueel scheurtje of haakje scheurt het niet verder door en is het prima te repareren met Tear Aid.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:51

Ik denk dat je beter Hertshoorn olie kunt kopen om op je deken te smeren. En onverwoestbare dekens denk ik inderdaad aan canvas dekens. 1 van mijn paarden had een bucas deken om, maar die was volledig verwoest na een mysterieus nachtje op de wei.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:03

Ik lees even mee...
Mijn poown heeft nu al 3 amigo's gesloopt...

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:07

Mijn vriendin heeft een paard dat ook altijd zijn dekens kapot maakt,
ze had zo'n anti-dekenbijter omgedaan voor 2 dagen, sindsdien
heeft ie het nooit meer gedaan..

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:37

mijn dinnie heeft ook een dekensloper en heeft de hoop opgegeven :P hij krijgt alleen nog maar 2de hands dekens die niet al te duur zijn hahaha

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:39

idd, bucas smartex, power en de rambo.
bovendien ook superservice en bij rambo dekens 3 jaar garantie op waterdichtheid.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:44

Ik hebb ook zo'n sloper, in totaal 1 dag op gehad toen was ie alweer stuk :')
doe t nu zoveel mogelijk zonder deken, en als het heel koud word een lekker dekentje erop en bidden dat ie goed blijft, ht is een lekker beertje nu! +:)+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:57

Gypsy schreef:
Ik heb 'm!!!!
Mijn paard heeft er eentje die wel kapot kan, maar heel makkelijk herstelt. Het is een speciale technologie, waardoor het "gat" gewoon weer dichtgaat. Tevens past de deken zich aan, als het kouder word, word hij warmer. Heel handig. :j

(Sorry, het is flauw, I know...)

Het is dat je het zelf zegt... mijn heel gewone KWPNer krijgt gewoon GEEN wintervacht, en dat is vast niet de enige hier in het land. Ik was toen ik hem kocht ook niet van plan hem onder dekens te zetten, maar ik had gewoon geen keuze.
Ik heb ook een Rambo, had verwacht dat hij wel lekker zou gaan spelen met dat ding, maar dat valt gelukkig mee. Zijn dunnere HH blijft ook gewoon heel :+
Maar de Rambo heeft wel een veel fijnere pasvorm ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:01

Voor mijn hengsten (slopers!) heb ik dekens van Bucas en van Imperial Riding, beiden ballistic nylon en die blijven nog steeds heel!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:35

Ik zou je ook Bucas willen adviseren. Mijn paard sloopt zelf zijn dekens niet, maar zijn grote vriend met wie hij overdag op de paddock staat wel. Als ik zie hoe dat paard soms loopt te trekken aan mijn paard zijn deken :roll: maar de deken heeft het tot nu toe nog overleefd. Alhoewel ik er ook van overtuigd ben dat alle dekens stuk kunnen.
Succes met het maken van een keuze.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:43

Hier al meerdere Amigo's, Rhino's, Rambo's en Harry Horse dekens gehad.
Maar geen die tegen het echte werk opkan :-(

Weet dat ze vroeger op de manege van die loodzware dekens hadden. ondingen maar wel erg sterk!
Wie weet waar te koop? En zijn deze waterdicht?

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:26

De klassieke variant New Zealand deken lijkt inderdaad onverwoestbaar. Twee stalgenoten hebben ze hier en de 1 loopt in het land bij een echte dekensloper, ik zie geen enkele schade aan de al vele jaren oude deken. Ze zijn in het begin erg stug, hebben geen singels en het beste is ze de eerste dagen even met een singel erom in de vorm te laten komen. Eenmaal in vorm blijven ze prima liggen. http://www.hejagarderen.nl heeft ze en ook http://www.topdiervoeders.nl begreep ik. Rond 120 EUR kostte de recent gekochte deken. Hier zijn ze met waterafstotende spray gespoten (bij http://www.action.nl verkrijgbaar voor 0,95 EUR per bus) en ligt er een gewone waterdichte 200 grams deken onder en functioneert het prima. Vergeleken met de Rambo en de Bucas lijken de New Zealand nogde beste overlevingskansen te hebben hier.

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:44

Ik heb voor mn vorige paard een hengstendeken laten maken. Hierbij was de voorkant dus dicht genaaid, moet je hem wel over zijn hoofd op en af doen, maar dat weten ze vaak zo, deze deken had de buiksingels ook aan de binnenkant bevestigd. kon hij daar ook niet bij! Deze deken heb ik al zo'n 5/6 jaar oud denk ik, en hij leeft nog steeds! dit is ook de enige deken die dat paard overleefd heeft! haha, en was niet eens zo duur en perfecte pasvorm. Heb de deken laten maken bij MVA paardendekens in steenwijk.
Verder had ik dat paard ook wel zon anti-deken-bijt-bakje aan zijn halster, zag er niet uit, maar werkte wel!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:49

ik heb ook een sloper (en manege kids die geen dekens kunnen vastmaken) en heb een anky deken gekocht voor 50 euro normaal ben ik niet van de anky's en zo maar deze is wonderbaarlijk nog heel en goede buiksingels en voorsluitingen (de mijne maakte haar eigen buik singels los nu niet meer)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:52

Het paard dat ik verzorg is deze winter ook alweer aan zijn 3e deken toe, wat een ramp.... Hij heeft nu een eurostar opliggen die het alweer bijna 2 weken (geloof ik) volhoudt, maar ik moet daarbij wel zeggen dat we het deken elke dag insmeren met anti-bijtspul... :')

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:14

Nadat twee van de drie Horseware Amigo dekens binnen enkele weken een vergiet werden -:(- ben ik aan het struinen gegaan op zoek naar dekens die doen waarvoor ze bedoeld zijn (o.a. waterdicht blijven en tegen een klein stootje kunnen) en wilde het ditmaal maar eens goed aanpakken met een sterkere versie. Ik dacht dat na de onverwoestbare New Zealand de Bucas (1000D) en Rambo (1000D) met hun Ballistic Nylon het sterkst waren. Maar er blijken dekens te zijn die zoals het zich laat aanzien sterker materiaal hebben:
Stormshield Extreme Turnout Ballistic Nylon(1680D) voor 129,95 EUR :
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=707 en de - met dank voor de tip aan Haffiepower ;-) - Felix Buhler (1680D) :
http://www.kraemer-pferdesport.de/Felix ... &ci=247539 voor 155 EUR.
http://www.equifashion.nl/website/?3961 ... del-palmer heeft trouwens ook een 1680D versie voor 109 EUR. De Stormshield en de Felix trokken me qua afwerking wat meer, maar misschien heeft iemand al ervaring met 1 van de 3 bovengenoemde dekens opgedaan (?). Met een beetje geluk komt de ' Felix ' deze week binnen. Met 10% korting omdat ik er twee bestelde. Bij grotere bestellingen loopt de korting op.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:36

het aantal Denier zegt een boel maar niet alles. Het geeft alleen de dichtheid van de stof aan, niet de sterkte, laat je daar dus niet door verblinden! Het basismateriaal van de Rambo en Bucas is gewoon veel sterker, daarom zijn ze ook veel duurder. Beide fabrikanten hebben niet voor niets meerdere lijnen met goedkopere variaties, die echter ook een minder stevig zijn.

Over de Palmer loopt nu een ander topic over de waterdichtheid ervan (slecht dus), let dus daar ook goed op.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:34

Gingen prijs en kwaliteit maar hand-in-hand. Reclame/naamsbekendheid doen hun werk en bepalen afspraken en de commissie die er op een produkt zit of een leverancier het produkt uberhaupt in het aanbod opneemt. Maarrr, we gaan het merken, misschien gaat het inderdaad tegenvallen. We hebben hier op stal twee Bucassen, een Rambo en straks dan ook de Felix Buhler. We zullen ze met elkaar vergelijken. 1 van de 'Felix'-dekens doet een stalgenoot op een hengst die samen met zijn 3-jarige collega in de wei staat te spelen. Die collega-weidegenoot-hengst heeft zelf heeft een Bucas op (voorzien van anti-bijt op een aantal plaatsen als ontmoedigingsbeleid voor tanden-knagen). Bij het lol maken we de testers in de gaten houden <<) . De andere 'Felix' gaat op een paard wat niet aan de kant wil gaan voor de kudde-leider als tussen de middag hooi in de wei wordt gegeven O:) Niet echt handig :( . Ik vermoed dat we na 1 a 2 weken wel een 1e indruk gaan krijgen hoe de dekens zich houden.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:45

Een lekkere staldeken kopen en daar over heen een New Zealanddeken.
Mijn ervaring is dat de pasvorm van de New Zealanddeken niet altijd goed is, ook omdat hij zo stug is.
En met een gewone staldeken eronder kan je ook nog wisselen met koude en warme dagen.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:18

Ikkeniet, spuit je ze nog in met een waterafstotend middel voordat je de New Zealand op legt? Of zijn ze van zichzelf al waterafstotend genoeg ?