GWR schreef:Is dat spul van verenpikken niet schadelijk? Lijkt me niet erg lekker als dat zo blijft stinken..
nee hoor, anders zouden de kippen toch ook wel neervallen

het stinkt alleen ontzettend!
maar als het werkt, vaak is het ook een gewoonte, als paarden weten dat ze niet meer kunnen bijten, doen ze het meestal ook niet meer.
Dure deken is ook zeker een optie! maar als het met 10 euro pikkenspul (dus antibijt) kan, waarom niet proberen?
We horen ook regelmatig bij onze wasservice dat deze dekens al 8 jaar oud zijn, zelfs bij slopers! Prima waterdicht, en bij een eventueel scheurtje of haakje scheurt het niet verder door en is het prima te repareren met Tear Aid.
hij krijgt alleen nog maar 2de hands dekens die niet al te duur zijn hahaha
maar de deken heeft het tot nu toe nog overleefd. Alhoewel ik er ook van overtuigd ben dat alle dekens stuk kunnen.
ben ik aan het struinen gegaan op zoek naar dekens die doen waarvoor ze bedoeld zijn (o.a. waterdicht blijven en tegen een klein stootje kunnen) en wilde het ditmaal maar eens goed aanpakken met een sterkere versie. Ik dacht dat na de onverwoestbare New Zealand de Bucas (1000D) en Rambo (1000D) met hun Ballistic Nylon het sterkst waren. Maar er blijken dekens te zijn die zoals het zich laat aanzien sterker materiaal hebben:
. De andere 'Felix' gaat op een paard wat niet aan de kant wil gaan voor de kudde-leider als tussen de middag hooi in de wei wordt gegeven
Niet echt handig
. Ik vermoed dat we na 1 a 2 weken wel een 1e indruk gaan krijgen hoe de dekens zich houden.