Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

want dat kunnen vele mensen niet . aerdenhout1 schreef:1997suus schreef:(heb geen tijd om alles door te lezen dus weet niet of mijn antwoord er al staat anders Excuus!)
Ik zou zeker geen slof gebruiken bij een paard die zo druk is met zijn hoofd. Laat eerst het gebit na kijken. Je kan wel een martinggaal gebruiken, je paard heeft den meer vrijheid.
Dat is dus niet juist! Paard word door de martingaal meer naar beneden getrokken dan door de slof.... mits niet goed gebruikt. Op een martingaal gaat menig paard juist " leunen" en word dus sterker in de mond!
Alissa_Yara schreef:Nou weet ik het helemaal niet meer. Ben vandaag voor t eerst met hem en een vriendin met haar paard naar het bos geweest hij deed het heel goed, wel een beetje druk maarja wat wil je voor de eerste keer. Maar op de terugweg begon hij ineens vervelend te doen, maar het is een heel eind over de weg (geen drukke weg maar toch) dus ik wilde niet dat hij daar stil ging staan en vervelend ging doen, stel dat er een auto komt.. Dus ik laat hem doorlopen. Eerste paar keren ging goed, maar toen begon hij te bokken en steigeren (niet hoog, meer springen) en achteruit te lopen, hij was echt niet meer vooruit te krijgen. Toen ben ik eraf gesprongen, stukje gelopen en toen weer opgestapt. 5 minuten gelopen en toen weer eraf gesprongen omdat hij echt niet meer vooruit te krijgen was. Nou ben ik echt aan het twijfelen over slof/thiedeman/niks. Ik weet aan de ene kant wel dat dit echt puur uittesten was en ik moet doorzetten anders blijft hij het doen, maar misschien dat ik toch maar wel een hulpteugeltje wil, vooral dat "stijgeren" vanmiddag was echt heel irritant! Maar nu weet ik niet of ik een thiedeman of een slof wil, wat zouden jullie doen?
Alissa_Yara schreef:@_esther_87; Hij reageert wel op mijn been, maar ipv vooruit gaat hij achteruit lopen. Ookal open ik mijn hand. Wat zou jij doen als jouw paard dit deed?
Pentax: ja dat idee heb ik dus ook, en ik wil liever niet voor altijd met een hulpteugel blijven rijden.. Maar als het maar tijdelijk werkt heb ik er ook niet veel aan, dan kan ik beter die tijd besteden aan het verhelpen van het probleem.
Angela schreef:Jij moet "been" gaan uitleggen, en daar is geen hulpteugel voor
Gelukkig nog nooit hoeven doen, maar lijkt me stiekem best een keer leuk.