Welk kwaliteits hoofdstel tussen cob en full in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:56

Je hebt bij Kieffer heel veel verschillende maten...je hebt nu een Full WB (warmbloed) denk ik, als je een volbloed neemt denk ik dat je qua maat perfect zit. Net iets groter dan cob maar kleiner van full. Moet wel besteld worden maar dat kan je bij iedere ruitersportzaak doen.

ZarcoTje

Re: Welk kwaliteits hoofdstel tussen cob en full in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:21

@Fairytail: ik heb nu de BR Bathley, wel wat duurder dan 100 euro maar heel fijne kwaliteit vind ik zelf, ook een zacht onderlegd hoofdstel :j
Moet wel zeggen dat de neusriem wat krap is, dus best voor een paard met een fijn neusje, mijn merrie heeft een fijn neusje en voor haar past ie nét als ik hem vast doe.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:38

Bedankt voor de reacties. Dat er een volbloed maat bestond wist ik niet en is mij ook niet verteld. Ik ga eens informeren welke types in die maat komen. Wat betreft Schöckemohle wellicht dat de hoofdstellen er dan al lang hingen want ik vond ze vergelijkbaar met het huismerk van die winkel.
Die BR zal ik ook eens bekijken, dat je meer dan 100,- kwijt bent vind ik niet zo erg maar 230,- wat hierboven genoemd wordt gaat mij wel echt te ver.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:51

Ik vind Kieffer en Dobert ook vrij groot vallen.

Imperial Riding valt iets kleiner, misschien is dat een optie?
Zijn ook fijne hoofdstellen met een mooie brede neusriem...

Chamberlain valt ook wat kleiner...

Passier valt ook weer vrij ruim qua kopstuk en keelriem, neusriem vind ik dan wel weer meevallen...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:02

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:05

ik vindt de kwaliteit van kieffer niet zo goed als die van Döbert, ik heb namelijk 1 kieffer en 1 döbert, en heb voor die kieffer 100 euro betaald en voor de döbert nog geen 100 en de döbert is kwalitatief veel beter