Anoniem schreef:Ik ben zo'n FRA supersingel (dressuur) op maat voor mijn shire laten maken, 1 meter lang. Wat ik niet helemaal snap aan die singel is wanneer je moet stoppen met aansingelen. Je hoeft maar 1 keer, dat snap ik, maar ik kan eeuwig door blijven trekken. Bij een normale singel weet je dat je hem bij bv het 6de gaatje niet strakker kan krijgen, maar deze blijft rekken en rekken.
Hoe weten jullie dat hij niet te strak zit?
De singel is paard elastische en niet mens elastisch, je bent wel heel sterk wanneer je hem kunt blijven aansingelen. Met de hand krijg je de singel namelijk bijna niet uitgerekt, om dit te tonen hebben ze een demonstratierekje ontworpen om te laten zien hoever de singel nog kan rekken, terwijl dit met de hand niet lukt.
@Navanja, je mag zeker iets vinden maar dan wel weten waar je over praat. Deze singel is volledig elastisch en de rek zal er daardoor ook niet uitgaan. Te strak aansingelen kan ook niet, daar heb je zelf de kracht niet voor, bij een singel met elastiek aan twee kanten kan dit inderdaad wel, omdat het elastiek niet krachtig genoeg is.
Ik gebruik de singel en heb een vrolijk paard, zonder schuurplekken en sta achter het product, hij lijkt stug en hard, maar doordat de singel dun is ook geen slijtplekken van huid die klem komt te zitten.