zadel zit raar, nadat hij bij zadelmaker geweest is.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:41

xFlyff schreef:
Ik heb dit ook wel eens gehad met een zadel. Dit kwam doordat het zadel naar achteren was gaan kantelen en dan ga je automatisch meer op de lepel zitten. Ik hoop voor je dat het opgelost kan worden, een slecht passend zadel is de nachtmerrie van elke paardenliefhebber!

... en een nog grotere nachtmerrie van ieder paard!! |(

DlovesC

Re: zadel zit raar, nadat hij bij zadelmaker geweest is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:24

verschrikkelijk, dat die lieve diertjes wat steeds opnieuw alles voor je willen doen altijd alle nare dingen over zich geen moeten laten gaan.. maja goed, paardenliefhebbers proberen natuurlijk zo goed als het kan onze paardjes te begrijpen! wat nog al eens moeilijk kan zijn, omdat ze niet kunnen praten.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:52

Ik heb 4 zadelpassers versleten om tot de conclusie te komen dat 2 ervan het compleet bij het verkeerde eind hadden. Nr. 1 had het zadel keihard opgevuld (en zelfs ook ongelijk), compleet met bulten :? En dan denk je als leek dat je er een "gediplomeerde kenner" bij hebt gehaald.
Als je het niet vertrouwd; schakel iemand anders in! Het is echt belangrijk dat je zadel goed past op je paardje.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:17

Bij welke zadelmaker ben je geweest als ik vragen mag? mag per pb.

Ik kom zelf uit zuid limburg en heb laatst linda geilen naar me zadel laten kijken. Niets dan lof over haar, kijkt het hele paard na en laat jouw ook zien wat ze bedoelt en wat er mis is aan het zadel en hoe het eventueel opgelost kan worden, of niet en waarom.
hieronder de website, misschien de moeite waard voor je? http://www.linda-saddlery.nl/ Succes!

Elco

Re: zadel zit raar, nadat hij bij zadelmaker geweest is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 05:21

Ik zou eens contact opnemen met Ninon Schutte van www.zadelatelier.nl zij is echt heel kundig..Ze heeft haar eigen op maat gemaakte zadels maar doet ook andere merken..En is erg betrouwbaar en smeert je niets aan..

Succes..