Zwart zadel en bruin hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Zwart zadel en bruin hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:50

Ik vind het ook niet echt mooi maar een bruin zadel kan je niet gauw zo snel vinden, en makkelijk aanschaffen vanwege de prijs. En ik jou geval al helemaal niet. Ik wil ook een bruin hoofdstel aanschaffen over een tijdje en ze draagt gewoon een zwart zadel. Op het zadel zit je dus veel zal je niet zien want je kijkt sneller naar het dekje of de broek van de ruiter. En een hoofdstel zie je wel meteen. Gewoon doen wat jij het leukst vind!!
Vind ik hè :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:52

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:56

Nouja, of het mooi staat of niet, een 'verkeerde' kleur doet geen pijn. Als het maar goed zit toch! Paardrijden is geen modewedstrijd. Zeker niet als je alleen recreatief rijd. Zelf heb ik wel een zwart hoofdstel en zadel, maar ik trek zelf alle kleuren bij elkaar aan :P Ik hoef niet te matchen met mijn dekje ofzo. :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:33

Als je een bruin dekje onder het zadel legt is het direct veel minder storend dat het zadel bruin is. Dit is mijn show outfit, ik heb wel een zwart zadel, maar door het bruine dekje valt het zeker niet meteen op...

Afbeelding

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:38

Bij mij is het nog veel erger! Ik mijn mijn cognac hoofdstel (vond ik prachtig bij hem staan) en noodgedwongen een zwart zadel omdat het bruine veel te hard zit (rugpatiënt). Maar wat vinden jullie van mijn originele, schattige oplossing? :P
Stoort dat nou?
Afbeelding

Wat een geweldig mooie foto hierboven trouwens! :~

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:40

Ik vind het zelf ook niet mooi maar dat vind ik ook van een bruine cap en zwarte laarzen of andersom. :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:52

Mooi vind ik het niet maar ik vind functioneel belangrijker.
Ik heb een cognac met bruine wedstrijdset, alleen ben ik wat slanker geworden dan mooi is voor mijn bruine jasje dus rij ik nu met cognac laarzen en cap en mijn oude zwarte jasje die een kleinere maat heeft dan het bruine. Geen gezicht waarschijnlijk maar hee, ik ben in tenu, ga echt niet alles in bruin en zwart aanschaffen van maat 38 t/m 44.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:20

Ik vind het over het algemeen geen gezicht, sorry. Bij Amable haar paard staat het dan weer wel maar dat komt ook omdat het paard zwart is.

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:54

Nja hier zat ik dus ook mee, ik wilde een mooi bruin hoofdstel kopen die ik had gezien. Alleen ik vind het er niet uitzien als ik er een zwart zadel bij hebt, dus ik lang gezocht op internet, toen kwam ik de wintec 250 tegen, dit zadel vind ik zelf heel mooi en kost maar 330 euro! Als je op google intikt wintec 250 all purpose staat ie er bij afbeeldingen in het bruin..

Maar toen ben ik nog eens goed gaan nadenken, want ik zou dan het zadel en hoofdstel voor sinterklaas krijgen. Maar ik heb eigenlijk liever dat mooie hoofdstel in het zwart en met nog een leuk springsetje erbij, dan dat ik alleen een zadel en hoofdstel in het bruin zou kopen, terwijl ik nu alles in het zwart heb, incl laarzen enz.

Ik heb er dus voorgekozen op het hoofstel in het zwart te kopen, en nu heb ik er ook een blauw dekje, blauw springmutsje en blauwe peesjes bij gekocht.

Ik zou dus voor zwart gaan, of je moet het budget hebben om alles in het bruin te kopen, en bruine zadels zijn er echt wel in de maat van jou paard, (vooral wintec want die heeft verwisselbare boom)

Wat trouwens ook nog een prachtig bruin zadel is is de wintec van isabel werth! 900 euro

Hoop dat je wat aan mijn reactie hebt! Groetjes romy!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:09

Het paard gaat het er alleen om of het passend is...Wij mensen willen het graag mooi hebben ;) .

Zelf heb ik een kieffer bicolor hoofdstel en dan kan ik beide combineren;).

Afbeelding
Bij mij gebruik ik dit hoofdstel overigens bij een vos.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:13

Ik vind zo'n hoofdstel wel praktisch met die twee kleurtjes, maar mooi kan ik het toch niet noemen. Eerlijk gezegd ziet dat er voor mij nog meer uit alsof iemand er een andere neusriem aan heeft gezet en andere 'vliegertjes'. :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:38

Ik vind het er niet uit zien maar ik heb het zelf ook :+ Heb een zwart zadel en bruin hoofdstel. Heb ook wel een zwart hoofdstel maar die pasvorm is minder.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:48

Vind het ook niet mooi, tenzij het donkerbruin is zodanig dat het zwart lijkt.

Valencia, een bicolor is overheersend zwart, met wat cognac, vind ik dus wel kunnen, maar helemaal cognac met een zwart zadel vind ik erg lelijk persoonlijk.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:05

Ik heb zelf ook een bruin hoofdstel en een zwart zadel. Het kan prima vind ik. Het staat absoluut niet bij elkaar geraapt, maar juist creatief en stoer! De kleur van mijn hoofdstel past wel ontzettend mooi bij de kleur van mijn paard. Helemaal bruin tuig met bruine cap en laarzen enzo is soms best heel saai.

Ik weet niet wat voor kleur jouw paard is? Voor een bruine zou ik dan eerder voor een donkerbruin hoofdstel gaan en voor een vos voor een cognackleurig hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:08

Ik heb een bruin hoofdstel en singel, en een zwart zadel. Mooi is het inderdaad niet, maar hij mag van mij eerst wat spieren kweken voordat ik er eentje op maat laat maken.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens vind ik het niet ontzettend lelijk oid.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:11

JIj hebt een bijzonder hoofdstel Anthea! Wat voor merk is dat?
Lijkt me wel ideaal zo achter de oren.

Verder vind ik het niet altijd storend hoor bruin met zwart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:12

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:26

Nou anthea ze mogen jou wel sponsoren want kom die foto werkelijk overal tegen :=

Vind het bij jou iets minder storen aangezien je borsttuig ook bruin is. Al zou ik wel weer zeuren als je laarzen/cap enzo zwart zijn haha. Maargoed ik wil het altijd matchend ben echt pieperd daarin. Thuis maakt niet echt uit maar wel op concour/les/van het pad af :))

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:30

ik heb het juist omgekeerd. Bruin zadel en zwart hoofdstel. Ik rij hier ook wedstrijden mee, niemand die het ooit gemerkt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:33

Mijn cap is zwart, mijn laarzen bruin. :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:39

Adamootje schreef:
ik heb het juist omgekeerd. Bruin zadel en zwart hoofdstel. Ik rij hier ook wedstrijden mee, niemand die het ooit gemerkt heeft.

Dat merk je wel hoor ;)

Ik vind het ook niet echt mooi :o. Ik wil ook het liefst bruin maar kon geen bruin zadel vinden :( (wel bruine cap, laarzen en jasje)
Máár... Dit vind ik wel een goed alternatief! :D
Zwart hoofdstel, bruine neus en frontriem
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2000133

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:03

Sorry hoor, maar "ik vind het geen gezicht", "het is lelijk":
je moet natuurlijk budget hebben om alles mooi in een set te kunnen kopen hé. Dat is niet bij iedereen vanzelfsprekend, ik ken iemand die na 3 jaar eindelijk het "juiste" kleur zadel heeft kunnen kopen, en ikzelf kan nog een eeuw op die gelegenheid wachten! :(:)
En weet je, dan vinden jullie mijn spullen/combi maar lelijk, zolang ik er goed mee kan rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:04

Ik zou dan persoonlijk gewoon een ander hoofdstel kopen :+ die zijn niet zo duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:06

Mijn hoofdstel is duurder als het zadel wat ik nu heb :')

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:07

Yvank_ schreef:
Ik zou dan persoonlijk gewoon een ander hoofdstel kopen :+ die zijn niet zo duur...

Tja, liever een goede werking dan een goede kleur.
En wat de ene niet zo duur is is dat voor een ander wel, of niet soms?
Zal wel aan mij liggen :o