Voor dit bit heb ik met een happymouth gereden die vond ze ook prettig deze buigt mee met de vorm van de tong zover als het kan natuurlijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Hello, I have a question about the correction bit. I did a quick survey about this bit, and what all the horses seem to have in common is that this bit is very easily accepted. But what's more, the horses all seem to loosen in neck and tongue, without any pressure at all, they seem to be more easily submissive, searching and accepting the hand of the rider.
Now what surprised me is this: one would think the bit is sharper, tougher, whatever you call it - but apparently, this is not the case, all of the people I asked said their horses actually seem to love the bit, did not resist at all, and were more easily ridden. To me this would suggest the bit is actually quite gentle, and soft, more so than the schooling bit.
Could you please explain why?
Thank you very much.
- ik heb de correctiebit nooit geprobeerd - en ben meteen op de scholingsbit (bustrens) overgegaan haha - mijn pony reageerde er echt direct op in positieve zinSeven schreef:Heb dr ook jaren mee gereden, zeer sensible merrie werd vreselijk druk in dr mond en hoofd van dubbel gebroken. Met dit bit was ze veel stabieler en kreeg ze de rust weer.
Voor dit bit heb ik met een happymouth gereden die vond ze ook prettig deze buigt mee met de vorm van de tong zover als het kan natuurlijk.

risky schreef:Fijn om te lezen dat jouw paard ook zo goed reageerd op dit bit Yamcha
Rhodos schreef:Je hebt nog geen reactie van Sprenger? Ik ben zo benieuwd naar de werking van dit bit.

smurfje schreef:Wijs besluit, en ik vind het een vele malen vriendelijker tussenoplossing dan er weet ik wat aan te knopen, omdat er ook maar enkelen zijn die dat 'weet ik wat' netjes kunnen gebruiken. Ik geloof dat dit echt een heel vriendelijk bitje is idd.Het is een fijn bitje. Ik heb er ook mee gereden, bewust als tussen stap.
Mijn paard bleef op zijn watertrensje heel hard en vast, en kwam gewoon niet door. Toen het correctie bitje genomen.
Het werkt heel fijn, en merkte gelijk verschil. Omdat ik specifiek als tussen oplossing dit bit had, heb ik goed op symtomen
Elet. En na 2 maanden begon mijn paard er achter te klapperen, dus ben ik gauw weer overgestapt naar mijn watertrensje.
Helemaal super, kan gewoon weer heerlijk rijden.
Mijn conclusie: zeer goed als tussen oplossing, om net wat beter door te komen.